Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@05:00:47 GMT

شهرک سینمایی غزالی به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۸۷۶

شهرک سینمایی غزالی به روایت تصویر

شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران در سال ۵۸ توسط زنده‌یاد علی حاتمی ساخته شده و از آن روز تاکنون میزبان فیلم‌ها و سریال‌های زیادی با مضمون تاریخ معاصر ایران بوده است. خبرگزاری میزان _ تسنیم نوشت: شهرک سینمائی ایران (شهرک سینمائی غزالی) در غرب تهران است که در آن دکور‌های خیابان‌ها و ساختمان‌های مربوط به فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی ساخته و نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکور‌های این شهرک ساختمان‌ها و خیابان‌هایی هستند که واقعاً در تهران قدیم وجود داشتند. این شهرک در سال ۱۳۵۸ توسط کارگردان فقید ایرانی، علی حاتمی ساخته شد. دکور‌های شهرک سینمایی ایران مربوط به دوره رضا شاه و اوایل محمد رضا شاه است. دکور کوفه هم و شهر اورشلیم بعد‌ها به این مجموعه اضافه شده است.   بیشتر بخوانید: تمیزترین دریاچه ایران کجاست؟ + عکس انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: شهرک سینمایی جاذبه دیدنی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرک سینمایی جاذبه دیدنی شهرک سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد

به گزارش قدس آنلاین، فیلم سینمایی «فسیل» که به‌عنوان پدیده اکران سال گذشته سینماها توانست بخشی از رکوردهای تاریخ سینمای ایران را جابه‌جا کند، حالا در اکران آنلاین (برخط) هم رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و وارد بخش اشتراک نمایش خانگی شد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان از روزهای پایانی اسفند سال گذشته اکران آنلاین خود را آغاز کرد و تا به امروز با بیش از ۴۰ میلیون دقیقه بازدید، تبدیل به پربازدیدترین فیلم‌ عرضه شده در فرآیند اکران آنلاین در سال‌های اخیر شده است.

تعداد بلیت‌های فروخته شده برای تماشای آنلاین این فیلم، به عدد ۳۵۸ هزار و ۹۴۵ قطعه و فروش ۲۸ میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

فیلم «فسیل» با بازی بهرام افشاری، الهه حصاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی یکی از پرمخاطب‌ترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران است.

داستان این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و سرگذشت خواننده‌ای به نام اسماعیل و دوستانش را روایت می‌کند که در طول زمان برای هر کدام اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این فیلم در گیشه سینماها نیز فروشی افزون بر ۳۲۴ میلیارد تومان را تجربه کرد و عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داد و هم اکنون نیز در «فیلیمو» قابل تماشاست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران، مهمان «مست عشق»!
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند (+تصاویر)
  • بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین مهمان "مست عشق" شدند
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • تصویر دکور باشگاه هادی چوپان به سبک تخت جمشید
  • هادی چوپان از دکور باشگاهش رونمایی کرد |‌ عکس
  • روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد