Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:28:12 GMT

روند افزایش شیوع کرونا در سبزوار همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۹۸۱

روند افزایش شیوع کرونا در سبزوار همچنان ادامه دارد

دکتر علیرضا مسلم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک ۱۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که این تعداد اوایل هفته گذشته ۶۰ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه روند افزایشی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار به زودی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده تکمیل می شود و باید از ظرفیت سایر بخش‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: عمده مبتلایان بستری و مراجعان سرپایی کرونا طی روزهای گذشته در سبزوار نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز بوده است.

مسلم افزود: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام سفرهای نوروزی موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و تغییر وضعیت سبزوار از زرد به نارنجی بوده است.

وی ادامه داد: در بین مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار طی هفته‌های اخیر موارد ابتلا به کرونا به صورت خانوادگی و گروه‌های سنی جوان‌تر هم مشاهده شده است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب نوروز جغتای داورزن جوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار سبزوار پروتکلهای بهداشتی خوشاب نوروز جغتای داورزن جوین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تامین هزینه و خدمات درمانی بیماران سرطانی و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی و راه اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر خبرهای مطرح شده در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد در قالب کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده بود.

فرماندار ویژه مهاباد با اعلام این خبر در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان از راه‌اندازی مجدد درمانگاه هلال احمر در هفته‌های آتی هم خبر داد.

حسن عباسی افزود: در حال حاضر حدود 80 درصد از هزینه های خدمات و درمان بیماران سرطانی که مراحل شیمی درمانی را طی می کنند پرداخت می شود.

او اضافه کرد: هر چند این امر برای نیازمندان به صورت کامل پرداخت می شود اما دولت در حال برنامه ریزی است تا  این هزینه ها را به صورت کامل برای همه بیماران سرطانی پرداخت و نیازهای دارویی آنها را تامین کند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی که یکی از نیازهای منطقه بود در حال اتمام و بهره برداری است.درمانگاه هلال احمر که مدت ها راکد بود قرار است به زودی راه اندازی و دوباره فعال شود.

درادامه این نشست از ویژه برنامه های هفته سلامت با الگوگیری از شعار سال گفته شد.

 علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: گلباران مزار شهدای مدافع سلامت، زنگ سلامت، راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی به مدت سه روز، ویزیت رایگان در قالب بسیج جامعه پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، برپایی ایستگاه سلامت در حاشیه برپایی نماز جمعه، آموزش مردم با محور حفظ و ارتقای سلامت در پایگاه های سلامت توسط مراقبین سلامت از ویژه برنامه های هفته سلامت در شهرستان مهاباد است.

تشدید نظارت ها بر نحوه عملکرد رستوران ها و غذاخوری ها، ارایه برنامه های ادارات در مسیر حفظ و ارتقای سلامت عمومی، فراهم کردن بستر فرهنگ سلامت اجتماعی  با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و تجلیل از فعالان حوزه سلامت از دیگر برنامه‌ها و محورهای مهم این جلسه بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • دهگردشی و ارایه خدمات بهداشتی درمانی در روستا‌های صعب العبور طالقان
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی