Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی، روز سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین افزود: عادی انگاری های نوروزی و عدم رعایت مردم در توصیه های بهداشتی، باعث شد تا امروز حال استان قزوین خوب نباشد و آمار روزانه ابتلا به کرونا، از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است. 

وی تصریح کرد: نگرانی در خصوص عدم ظرفیت بیمارستان های استان قزوین و کمبود تخت های بیمارستانی یکی از مهم‌ترین دغدغه های پیش روی استان در زمینه مقابله با کرونا است و در این صورت امکان برپایی بیمارستان های صحرایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان قزوین، تمام عمل های جراحی غیرضروری در تمام بیمارستان ها کنسل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه یک هفته فرصت باقیست تا  زنجیره انتقال کرونا در استان قزوین را کاهش دهیم، افزود: در صورت عدم پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، مهار آن سخت خواهد شد بنابراین تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند همکاری های لازم را جهت قطع این زنجیره به عمل آورند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: با توجه به کمبود کپسول های اکسیژن برای پاسخگویی به نیازهای درمانی بیماران، برخی دستگاه ها نظیر شرکت شهرک های صنعتی، سازمان صمت و اتاق بازرگانی موظف به تهیه کپسول های اکسیژن در استان قزوین هستند. 

وی بیان کرد: آماده سازی و تهیه ۲۰۰ کپسول اکسیژن تا هفته آینده، جهت مداوای بیماری کرونا در منزل افراد مبتلا از الزامات استان است چرا که اگر ظرف یک هفته، فراگیری بیماری کرونا را جدی نگیریم، شاهد  آمار های دو رقمی از میزان مرگ و میر های استان خواهیم شد. 

حبیبی با اشاره به اینکه کرونا بی رحمانه می تازد، گفت: رعایت دستور العمل های بهداشتی و عدم حضور در مجامع عمومی تنها راه مقابله با شیوع و همه گیری بیماری کرونا است. 
این مسوول همچنین تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی، خدمات ارزنده ای برای مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین داشته اما در شرایط کنونی و میزان افزایش مبتلایان به کرونا، فعالیت های این ستاد باید سامان دهی و تقویت شود.

وی افزود: تمام دستگاه هایی که خدمات رسان هستند، باید از ارائه هر گونه خدماتی که منجر به ایجاد صف می شود، خودداری کنند.

حبیبی با اشاره به بحث کنترل تردد های شبانه افزود: باید کنترل ترددهای شبانه با جدیت بیشتری دنبال شود  و مامورین راهنمایی و رانندگی در خیابان هایی نظیر خیام، سپه، دانشگاه و خیابان امام (ره) به صورت فیزیکی تردد ها را کنترل نمایند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون ۱۹ هزار خودرو جهت سرپیچی از مصوبه ستاد مقابله با کرونا در حین تردد جریمه شده اند، افزود: برای مهار کرونا به همراهی شهروندان نیاز داریم اما متاسفانه بر خلاف توصیه های ستاد مقابله با کرونا، برخی مردم دستور العمل ها را رعایت نمی کنند به طوری که فقط در ایام تعطیلات نوروزی پنج هزار خودرو جریمه شدند. 

حبیبی بیان کرد: فعالیت رستوران ها، فست فودها و کافی شاپ ها به صورت بیرون بر است و در فعالیت پاساژها و تالار ها مدیریت بیشتری صورت پذیرد. 

وی افزود: باتوجه به اینکه رنگ کرونایی استان قزوین رو به قرمز است، در خصوص کاهش ساعات کاری دولتی و اداری و الزام آن ها به دورکاری،  باید ارزیابی هایی صورت گیرد و تا پایان هفته وضعیت کاری کارمندان دولت در استان قزوین تعیین و تکلیف می شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان قزوین بهداشت و سلامت اخبار کنکور مقابله با کرونا استان قزوین بیمارستان ها بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه