Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه اعتراضات به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز اعتراضات دانشجویی به صحن و جلوی دانشگاه کشیده شد اما وزارت علوم بی توجه به این اعتراضات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در ادامه اعتراض ها روز های گذشته به طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند امروز نیز دانشجویان ،اساتید و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند با تعطیل کردن کلاس ها جلوی در دانشگاه تجمع و اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشجویان در این تجمع که با رعایت پروتوکل های بهداشتی برگزار شده بود خواهان توقف طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند بودند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه پلاکارد‌های در مخالفت با ادغام دانشگاه و حمایت از استقلال دانشگاه صنعتی در دست داشتند و خواستار توقف این ادغام و پاسخگویی مسئولان بودند.

یکی از دانشجویان به خبرنگار ما گفت: دانشجویان از روز اول به این طرح مخالف بوده اند و تا توقف این طرح به مخالفت خود ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه طرح ادغام دانشگاه صنعتی تیشه به ریشه حوزه آموزش عالی  در استان و دانشگاه صنعتی می زند، افزود: یکی از اشکالات مهم این طرح را انجام نشدن کار کارشناسی و بررسی‌های لازم برای اجرای آن دانست و گفت: این موضوع را همه مسئولان استانی درباره الحاق این دو دانشگاه اعلام کرده اند.

وی افزود:با همه اعتراضات دانشجویان و اساتید دانشگاه و مسئولان استان وزارت علوم  دارد به روند اجرایی شدن طرح ادغام داشنگاه صنعتی ادامه می دهد و هیچ توجهی به اعتراضات دانشجویان و مسئولان ندارد.

در روزهای گذشته اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، با حضور در صحن و مسجد دانشگاه، نسبت به ادغام این دانشگاه در دانشگاه بیرجند اعتراض خود را اعلام داشتند.

این اعتراض، اسفند ۱۳۹۹ در مقابل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد که حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفته بود با ادغام دانشگاه‌های استان مخالفیم.

با همه اعتراضات دانشجویان ،اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی بیرجند و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی،استاندار و نخبگان استان مسئولان وزارت علوم بدون توجه به این اعتراضات و با چراغ سبز دانشگاه بیرجند به روند اجرایی این طرح ادامه می دهند.

 سه روز پیش نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه پیگیری‌هایی برای متوقف کردن الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند داشته و در نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توقف الحاق  دانشگاه صنعتی به دانشگاه بیرجند شد.

حسین خسروی اسفزار با بیان اینکه در متن نامه ارسالی ما برای وزیر علوم، تحقیقات و آموزش آمده است که متاسفانه بیش از یک ماه است جوابی واصل نشده است، افزود: در مورخ ۲۶ اسفند ۹۹ در دفتر  معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ضمن اعلام موافقت با اصل طرح آمایش، اعتراضات  آیت الله عبادی، استاندار و نمایندگان  ابلاغ شد.

وی گفت: تا جایی که رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هیچ اطلاعی از الحاق نداشتند این مطالب را مطرح کردیم تا حصول کار کارشناسی دقیق روند الحاق متوف شود، اما با وجود این تعهد پس از جلسه برگزار شده، در تاریخ ۲۷ اسفند  به سازمان سنجش حذف کد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند و تعریف کد رشته‌های جدید در قالب پردیس صنعتی دانشگاه صنعتی بیرجند ابلاغ شد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: درخواست کردیم که با توجه به پی نوشت نامه برای ریاست مجلس شورای اسلامی حال ضمن پایبندی به جواب نماینده مردم وعده‌های داده شده از سوی مسئولان آن وزارتخانه مبنی بر ادامه دادن کار دانشگاه صنعتی با قدرت وقوت اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

مسئولان وزارت علوم نیز در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قول دادند این کار، به تعلیق بیفتد اما حذف کدرشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند از دفترچه‌های انتخاب رشته، خبر از زیرپاگذاشتن قول مسئولان وزارت علوم و بی‌اعتنایی به مردم خراسان جنوبی می‌دهد.

حال با وجود اینکه دانشجویان،اساتید دانشگاه و همه مسئولان  خراسان جنوبی با اجرای  طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند مخالف هستند و اعتراضات همچنان ادامه دارد، وزارت علوم با نادیده گرفتن نظرات مسئولان استان و نداشتن استدلال کارشناسی برای اجرایی شدن این طرح تاکید دارد و باید منتظر سرانجام این ادغام باشیم؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند اعتراضات دانشجویان مجلس شورای اسلامی دانشگاه بیرجند مسئولان استان خراسان جنوبی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟