Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:10:20 GMT

ذخیره سد زاینده رود به ۳۱۹ میلیون مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۱۹۹

ذخیره سد زاینده رود به ۳۱۹ میلیون مترمکعب رسید

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده رود، اظهار داشت: حجم ذخیره آبی سد امروز ۳۱۹ میلیون مترمکعب، ورودی به آن ۵۶ مترمکعب و خروجی از سد ۱۸ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به میزان بارندگی در سرشاخه‌های زاینده رود، افزود: ۷۸۷ میلی‌متر از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون در کوهرنگ بارش ثبت شده که این میزان در مشابه سال گذشته ۹۹۷ میلی‌متر و در بلند مدت ۱۱۸۹ میلی‌متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال در سرشاخه زاینده رود ۲۱ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۴ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت ذخیره سد زاینده رود و فرا رسیدن فصل گرما مصرف بهینه آب در همه بخش‌های آشامیدنی، بهداشت و صنعت ضروری است.

سد زاینده رود با ظرفیت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 5182840

منبع: مهر

کلیدواژه: سد زاینده رود اصفهان شرکت آب منطقه ای اصفهان ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اراک اردبیل روز طبیعت خطبه های نماز جمعه محدودیت های کرونایی سد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم

یاسر اکبریان با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، اظهارکرد: تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است‌
به گفته وی با توجه به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: آبرسانی به این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزار نفری را تحت پوشش قرار داده است.
اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد