Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی متقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و متوسطه ی حرفه ای، دارای کلاس های آموزشی، اتاق های درمان‌های توانبخشی، بازی درمانی و حرکتی، آب درمانی و موسیقی درمانی، آموزش مهارت های زندگی و خانواده است.

وی با بیان اینکه این فضای آموزشی در گستره هفت هزار مترمربع در یک طبقه و ۲۵ کلاس درس ساخته می شود افزود: علاوه بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباری که خیران برای ساخت و ساز تقبل کردند نیکوکاران در صورت نیاز کمک بیشتری را خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بهره برداری از این مدرسه تا پایان سال ۱۴۰۱بیش از ۱۵۰ دانش آموز طیف اوتیسم از فضای آموزشی مناسب بهره مند می‌شوند.

وی همچنین از اهدای ۲۴۴ تبلت به دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: این وسیله آموزشی از آغاز سال تحصیلی تا کنون در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۴۲ دانش آموز اوتیسمی از مجموع ۵۶ نفر در آموزشگاه استثنایی بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: از مجموع تعداد دانش آموزان اوتیسم ۶ نفر دختر و مابقی پسر هستند.

وی از جمله علائم کودک مبتلا به اختلال اوتیسم را ناتوانی در ارتباط با کودکان و بزرگسالان، آسیب در گفتار و زبان، مشکل در بازی نمادین، حساسیت بیش از حد یا خیلی کم نسبت به محیط، بیش فعالی و مشکلات رفتاری،  مشکل در تماس چشمی، دلبستگی عجیب به اشیا و حساسیت خیلی زیاد یا عدم حساسیت به لمس عنوان کرد.

وی تاکید کرد: خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم شامل نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود ، رفتارها یا فعالیت های کمتر ، مشهود بودن علائم اختلال از حدود ۱۸ ماهگی و دایمی بودن آن است.

متقیان اضافه کرد: امکان بهبود نسبی‌ در صورت غربالگری، تشخیص و توانبخشی به موقع و زودهنگام برای افراد اوتیسم وجود دارد.

علائم این اختلال معمولا در سه سال اول زندگی بروز می‌کند و برخی از کودکان از بدو تولد این علائم را نشان می‌دهند. برخی دیگر ابتدا نرمال به نظر می‌رسند، اما از ۱۸ تا ۳۶ ماهگی به یکباره علائم این بیماری را نشان می‌دهند. به هر حال اکنون مشخص شده است که در برخی افراد علائم ناهنجاری‌های ارتباطی تا وقتی در جامعه حضور نیابند نشان داده نمی‌شود.

اوتیسم معمولا در پسران چهار و نیم برابر بیش از دختران مشاهده می‌شود. این اختلال هیچ محدودیت نژادی، قومی یا اجتماعی ندارد. این اختلال روند رو به رشدی دارد و هنوز کاملا مشخص نشده، رشد اختلال مرتبط با تشخیص آن است یا به دلیل بروز بیماری‌های دیگری رخ می‌دهد.

اکنون سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی، هزار و ۵۰۰ دانش آموز با مشکلات ویژه یادگیری و هزار و ۷۰۰ دانش آموز به روش تلفیقی فراگیر در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها بجنورد مدارس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مدارس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی بجنورد مدارس سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با اشاره به برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان گفت: در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود.

امیرسالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان اظهار کرد: اختلال اوتیسم با توجه به اینکه علتی مشخص و درمان قطعی ندارد، در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود و ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان برای نخستین بار افزود: تعداد دونده و ورزشکار با ماهیت فرهنگ و ورزش، با بر تن داشتن پیراهن‌هایی که بر آنها طرح‌های کودکان اوتیسم نقش بسته بود و با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است» کنار یکدیگر دویدند.

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی جامعه هدف اجرایی شدن این طرح بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی این فعالیت از حدود سه ماه پیش انجام و زیرساخت‌های مورد نیاز آن فراهم شده است، همچنین ارتباط و هماهنگی با یک تیم ورزشی و تعداد زیادی ورزشکار انجام شد و با پیراهن‌های طراحی شده، این ورزشکاران در شهرهای دیگر و حتی شهرهای خارج از کشور نیز سفیران اوتیسم خواهند بود.

شریفی با اشاره به هماهنگی با هیئت ورزش‌های همگانی استان ادامه داد: با مساعدت باغ غدیر شهر اصفهان، این رویداد صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت، برگزار شد و تعدادی از جوانان اوتیسم و سندروم داون و خانواده‌های آنها نیز در این جمع حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برخی افراد از اوتیسم آگاهی نداشتند و با برگزاری این رویداد، به منظور کسب اطلاعات در خصوص این بیماری سوال کردند، گفت: امید است رویدادهای این چنینی ادامه‌دار باشد.

‌ کد خبر 751116

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم