Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با اشاره به اهمیت خط لوله گوره به جاسک، یک مرتبه دیگر از شرکت فولاد اکسین خوزستان که برای اولین مرتبه توانست ورق های عریض و مقام به اسید این پروژه را با اتکا به توان داخلی تولید کند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در جریان مراسم انعقاد قرارداد جمع آوری گازهای مشعل که دوشنبه 16 فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به تولید ورق فولادی مقاوم به اسید توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان، ضمن تجلیل از نقش این شرکت در پروژه گوره به جاسک، اظهار کرد: در گذشته ما توان تولید یک تُن ورق مقاوم به اسید، گاز و نفت ترش را در کشور نداشتیم، ولی در طول یکسال و نیم گذشته بالغ بر 350 هزار تُن ورق عریض مقاوم به گاز ترش با پیگیری وزارت نفت توسط شرکت های داخلی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در شرکت فولاد مبارکه شمش و در فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار ورق عریض مقاوم به محیط ترش تولید و در لوله سازی اهواز به لوله تبدیل شد که افتخار بزرگی برای کشور به حساب می آید.

وزیر نفت افزود: هیچ خط لوله ای در کشور به اندازه خط لوله گوره - جاسک، ایرانی نیست.

زنگنه در این مراسم که برای تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی که میان شرکت های ایرانی و پالایش گاز بید بلند امضا شد، بیان کرد: با ابلاغیه رهبر انقلاب مصمم تر از گذشته و با کمک شرکت های ایرانی تا پایان سال 1400 سوخت گازهای نفت به حداقل ممکن خواهد رسید.

او همچنین به نقش شرکت های ایرانی در احداث خط لوله گوره به جاسک اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر تست های اولیه تلمبه های دو نیم مگا واتی که برای خط لوله گوره به جاسک برای اولین بار در ایران ساخته شده انجام شد و به زودی راه اندازی خواهند شد.

وزیر نفت در پایان تاکید کرد: یکی از ایده ها در سال جدید خرید تضمینی محصولات مورد نیازمان از شرکت های ایرانی است.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز برای نخستین مرتبه در کشور با وجود تحریم ها، با اتکا به توان داخلی اقدام به تولید ورق‌های عریض کرد تا خط لوله استراتژیک گوره به جاسک طبق برنامه به نتیجه برسد. این شرکت با مدیریت جوان در سال"جهش تولید" ضمن تحقق شعار سال، توانست به وقت تعهدهای خود را در این پروژه ملی عملی کند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت نفت تقدیر خط لوله برنا خوزستان فولاد اکسین خوزستان گوره جاسک ورق های عریض فولاد اکسین خوزستان شرکت های ایرانی گوره به جاسک خط لوله گوره شرکت فولاد وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی