Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@14:53:50 GMT

استعفای نخست‌وزیر کره جنوبی پس از سفر به ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۴۶۲

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت که چونگ سیه کیون نخست وزیر ٦٩ ساله کره جنوبی احتمالا پس از بازگشت از سفرش به خاورمیانه که شامل ایران نیز می شود، استعفا خواهد داد.

وی که یک کاندیدای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری کره به شمار می آید، قرار است برای رایزنی درباره کشتی توقیف شده کره‌ای توسط ایران به تهران سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفرنخست وزیر کره جنوبی به تهران گفت: چنین درخواستی از سوی کره جنوبی مطرح شده و ما از این موضوع استقبال کرده ایم و در حال تعیین جزئیات فنی این سفر هستیم و به محض اینکه انجام این سفر نهایی و قطعی شد زمان آن را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم که نخست وزیر کره در جریان سفر به ایران حامل راه حل های عملی برای چگونگی آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در این کشور باشد. متاسفانه این موضوع (پول های بلوکه شده ایران از سوی کره و عدم انجام اقدامات از سوی دولت کره برای آزادسازی آن) روابط دو جانبه را تحت تاثیر خود قرار داده است. در واقع روابط دو کشور گروگان بی عملی کره ای ها در این زمینه قرار گرفته است و امیدواریم نخست وزیر کره همراه با راه حل هایی برای حل این موضوع به تهران سفر کند و قطعا این سفر می تواند در ارتقای روابط دوکشور نیز موثر و تاثیرگذار باشد.

وی همچنین گفت: روند در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران همانطور که پیش از این گفته ام روند کندی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تاکید بر اینکه نفتکش کره ای توقیف شده در ایران آزاد نشده است، گفت: وزارت خارجه بنا به درخواست کره جنوبی و وزارت خارجه این کشور و با توجه به سوابق کاپیتان، کشتی و نفتکش توصیه هایی را در مورد این نفتکش به مقام قضایی ارائه کرده است و مقام قضایی با نظر مثبت در حال بررسی این موضوع است و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در این زمینه بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نخست وزیر کره وزارت خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد