Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ سردار یعقوب سلیمانی روز سه شنبه در اولین جلسه کمیسیون هنر و سیاست گذاری اداره کل امور هنری افزود: کاری ماندگار است که در ذهن جامعه هدف نقش ببندد و اثرگذار باشد. همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند تاریخ شفاهی والدین شهدا ثبت شود و این یک کار ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در اداره کل هنری گفت: ایثار و شهادت دو محور اساسی در بقای نظام اسلامی است. از مجاهدت رسول اکرم(ص) در شعب ابی‌طالب تا جریان پیروزی خون بر شمشیر و ظفرمندی رزمندگان در دفاع مقدس بر این دو پایه استوار است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به کارهای هنری حوزه ایثار و شهادت گفت: کاری ماندگار است که در ذهن جامعه هدف نقش‌ببندد و اثرگذار باشد. همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند باید تاریخ شفاهی والدین شهدا ثبت شود و این یک کار ماندگار است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین اظهار داشت: باید در جشنواره‌ها با نگاهی محتوایی و عمیق وارد شویم و کارهای اساسی در راستای تأثیر گذاری آثار انجام دهیم زیرا آنچه اهمیت دارد غنای محتوا و ارتباط با مخاطب است.

تولید مستندهای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای

سید مرتضی حسینی مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و دبیر کمیسیون هنر و سیاست گذاری نیز در این جلسه به ارائه پیشنهادهایی پرداخت و گفت: بنا داریم کارهایی را با مشارکت استان‌ها انجام دهیم که برخی از این کارها عبارتند از، تولید مستندهای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای که در آن‌ها از ظرفیت‌های رسانه در استانها استفاده خواهیم کرد.

وی افزود:‌همچنین تولید ۵۰ نماهنگ با موسیقی استان‌ها دردستورکار است. درخواست‌هایی برای ساخت فیلم سینمایی، سریال، تئاتر و غیره نیز وجود دارد که در دستور کار امسال قرار خواهد گرفت.

سوژه‌های بکری در استان‌ها وجود دارد

مهدی فرجی عضو کمیسیون هنر و سیاست گذاری اداره کل امور هنری نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: بعضی استان‌ها در برخی ساختارهای هنری به مراتب از مرکز سبقت گرفته‌اند و کار در استان‌ها به مراتب با کیفیت و به صرفه تر انجام می‌شود.

وی افزود: سوژه‌های بکری در استان‌ها وجود دارد و وقتی استان‌ها مشارکت داشته باشند دسترسی به این سوژه‌ها راحت تر می شود. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد زیرا این مسیر می‌تواند آورده‌های خوبی برای ما داشته باشد. همانطور که نوروز امسال هم نشان داد اگر اثر خوبی از تلویزیون پخش شود ببیننده را جذب می‌کند.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «نون خ» گفت: جشنواره فیلم ایثار فرصتی ویژه در اختیار ما می‌گذارد تا آثار تولید شده در حوزه ایثار و شهادت  دیده شود و همراه کردن هنرمندان در این حوزه را برای ما ممکن می‌سازد.

در ادامه جلسه اعضای دیگر کمیسیون به موضوعاتی از جمله «اهتمام در سفارش، جذب و به بکارگیری نیروهای داوطلب و تعادل بین این دو مقوله»، «تولید یک اثر در قالب هنری برای ماندگار شدن»، «هدایت یک موضوع تلخ به حوزه شادی و نمایش آن»، «هویت سازی در جشنواره فیلم ایثار» و «استفاده از مناطق جغرافیایی مختلف کشور همراه فرهنگ مردم آن منطقه برای ساخت محصولات و تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت و مشارکت طلبی در آن» اشاره شد.

برچسب‌ها مستندساز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستندساز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مستندساز بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور بنیاد شهید و امور ایثارگران حوزه ایثار و شهادت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

این مراسم به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آئین واگذاری این زمین‌ها گفت: طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی با اشاره به مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، افزود: این مصوبه مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ ۷ هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ ایثارگرِ دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در استان هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تأمین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6089363

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند