Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نقش سازمان بازرسی در شرایط امروز جامعه، یک نقش امیدآفرین است، گفت: اگر در عرصه امید آفرینی در جامعه بخواهیم کار کنیم، باید بدون تسامح با تبانی ها و تخلفات مقابله شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در دیدار با« مهدی اصلانی کرچی» مدیرکل و کارکنان سازمان بازرسی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و سال نو، بر ضرورت برخورد قانونی سازمان بازرسی با متخلفین از قانون در زمینه های مختلف اشاره و اظهار کرد: با توجه به وضعیت کشور در حال حاضر و فضای تبلیغاتی که در اختیار دشمن قرار دارد، دشمن روی دستاوردها و داشته های ما مانور نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: اگر دو نکته  مهم در حوزه  اقتصادی و پیشرفت علمی را در کنار هم بگذاریم وزن و عملکرد جمهوری اسلامی مشخص می شود، یکی اینکه در این شرایط تحریم در مقام هجدهم اقتصادی دنیا قرار داریم و دیگر اینکه مقام شانزدهم علمی دنیا را نیز داریم و این یعنی رقابت با اروپا و آمریکا، با کنار هم قرار دادن این دو مولفه مهم معلوم می شود که ظرفیت و توانایی حل تمام مشکلات را داریم.

 

وی افزود: اگر شعار امسال مقام معظم رهبری در زمینه تولید، پشتیبانی و موانع زدایی تحقق پیدا کند، ما جهش تولید خواهیم داشت، مشکل بیکاری حل خواهد شد و به جایی می رسیم که دشمن را ناامید کنیم، همانطوری که امروز دشمن جرات تهاجم نظامی را ندارد، در تهاجم اقتصادی هم نمی تواند کاری انجام دهد.

 

نماینده  ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در شرایط فعلی که جامعه  ما با یک سری مشکلات دست و پنجه نرم می کند و سفره های قشر متوسط در حال تبدیل شدن به قشر فقیر است و بی عدالتی ها و ثروت اندوزی عده ای در جامعه و مشکل بیکاری را می توان با تمام وجود لمس کرد و از طرفی تبلیغات گسترده دشمن که می خواهد موجی از یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند و جامعه در این شرایط نیاز به دو  عامل اساسی امید آفرینی و دیگری اقدام عملی نیاز دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  یادآور شد: نقش سازمان بازرسی یک نقش امیدآفرین است و ما می توانیم شرایط موجود را تغییر بدهیم، اضافه بر کمک های مادی کمکی است که خدا به ما می کند، کار نشد نداریم، سازمان بازرسی به یک سری از وظایف ذاتی که داشته و عمل نشده ورود کند که خودبخود تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با اشاره به نیروی کم سازمان بازرسی و تخلفات گسترده در حوزه های مختلف، گفت: بهترین راه این است که کار به طور جدی و درست انجام شود و برای جبران نیروی کم باید اقدام سریع، قانونی و به موقع انجام بگیرد که بازدارنده است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نقشی که سازمان بازرسی در زمینه  امید آفرینی دارد همچون نقشی است که در حال حاضر رئیس دستگاه قضا برای امید آفرینی انجام می دهد که اگر کسی مظلوم واقع شده و پول و پارتی ندارد و حقش خورده شده است، با ورود ایشان و اقدامات انجام گرفته امید افراد برگشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بازرسی اگر نقش خود را به خوبی ایفا کند، به طور قطع مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به کاری که باید انجام  می گیرد، باید پاسخگو باشد و اگر انجام ندهد باید هم نسبت به فعلش و هم ترک فعلش پاسخگو باشد، اگر احساس کند که نظارت هست، طبیعتا برنامه ریزی و پیش بینی درستی برای آینده خواهد داشت.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه ضمن تاکید بر در پیش بودن ماه رمضان و تامین نیاز مردم، تصریح کرد: مدیریت برای این است که آینده را در نظر بگیرد و متناسب با نیاز آینده  سازمان خودش برنامه ریزی کند و گر نه روند موجود هر جور که پیش رفت، مدیریت نمی شود.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت قیمت میوه در استان، یادآور شد: ما در استان برای کنترل قیمت میوه نیاز به میدان میوه و تره بار داریم کاری که تجربه  آن در جاهای دیگر موفق بوده است، چرا چندین دلال باید وجود داشته باشند و یا قیمت میوه را با قیمت غیرواقعی به فروش برسانند؟ چرا نباید در استان سردخانه داشته باشیم؟ این اقدام توسط بخش خصوصی یا دولتی می تواند انجام گیرد.


امام جمعه ایلام در این دیدار به وجود اشکالاتی در ماده  ۵ و ۱۰۰ در حوزه  ساخت و سازهای غیر مجاز هم اشاره کرد و گفت: علت مشکل در این حوزه به مشکل در این دو ماده برمی گردد، بعضی ها با رانت اطلاعاتی و ارتباطاتی که دارند، استفاده می کنند و این وضع را ایجاد می کنند، تعدادی از پرونده هایی که در ماده ی ۱۰۰ و ۵ رفته اند اگر مورد بررسی قرار بگیرند بعضی از تخلفات آشکار و تبانی آنها کاملا مشخص است که اتفاق افتاده است.


حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: مدیران باید در تبانی هایی که در مناقصه ها و مزایده ها دارد انجام می گیرد، تحرکی داشته باشند، نباید در جاهایی پشت صحنه تصمیم گیری شود و آن کسی که تصمیم گیرنده ی اصلی است امضا بزند و در کانالی که دیگران برایش ترسیم کرده اند، بخواهد نقش ایفا کند و خودش هم نداند و اگر پرونده ها مطالعه و بررسی شود باید عنوان شود که واسطه های کسانی که از قانون تخلف کرده اند و باعث شده اند که ساخت و ساز غیرقانونی منبع درآمد بدون ریسک بشود، چه کسانی هستند؟ آنجا که تصمیم گیری کلان است برای کنترل خیلی از چیزها، طرف باید بداند که این جور نیست که فقط امضا بزند

 

وی افزود: کار، کار سختی است اما شدنی است، اگر در عرصه  امید آفرینی در جامعه بخواهیم کار کنیم، باید بدون تسامح ورود کنید و حواستان باشد به دنبال دانه درشتها بروید، نه اینکه کسی در حاشیه شهر از سر ناچاری و نداری آلونک بسازد و زورمان به او برسد و کسی دیگر در وسط شهر در حال ساخت چند طبقه به صورت غیرقانونی باشد، و در حاشیه ی امن قرار گیرد و کسی با او کاری نداشته باشد، اول سراغ آلونک سازها نروید که میخواهند سرپناهی داشته باشند، بلکه اینهایی که درآمدهای چندمیلیاردی از بابت ساخت و سازهای غیرقانونی دارند و گردن کلفتانی که دارند دیگران را دور میزنند، مهار کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هیچ گاه از کسانی که از پشتوانه  قدرت و ثروت برخوردارند، کوچکترین تسامحی نداشته باشید، مخصوصا با گردن کلفتان مافیایی به صورت جد برخورد کنید، مردم و مسئولین هر دو از این برخورد حمایت می کنند، اما حواستان باشد که برخورد دقیق و براساس مستندات باشد و خدای نخواسته بی خود آبروی کسی ضایع نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: چرا در سال گذشته بیش از ۱۳۰ مورد مجوز تخریب گرفته شده است، اما کسی نیست که جرات اقدام داشته باشد؟ مدیرانی که در ایجاد این شرایط اهمال کرده اند باید پاسخگو باشند، و اگر پروانه این ساخت و سازهای غیرقانونی داده شده است، پایان کار آنها داده نشود و باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

 

امام جمعه ایلام گفت: این ظرفیت برخورد با قانون شکنان در استان وجود دارد، یک تعدادی هستند که دارند همه ی ما را به بازی می گیرند، سازمان بازرسی به راحتی می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد، بنده و استاندار و دستگاه قضایی هم کمک می کنند و هر جا هم به مانع برخوردید بنده در خدمت شما هستم.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: امیدآفرینی تخلفات برخورد بازرسی حجت الاسلام کریمی تبار ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام سازمان بازرسی امید آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه... - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار فولاد، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه اظهار کرد: بازدیدها قطعاً ثمرات و منافع بسیاری برای کشور و صنعت دارد و مقوله تولید با توجه به نام‌گذاری چندین‌ساله آن باید بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ادامه داد: تمام دغدغه شرکت فولاد مبارکه این است که تولید را در ابعاد مختلفِ کمیت، کیفیت و پارامترهای مرتبط رشد دهد و بخشی از این تلاش به کمک مسئولان در خارج از مجموعه بستگی دارد؛ ازاین‌رو حضور و بازدیدها از خط تولید و آشنایی نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌ها ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: راه برون‌رفت کشور از مشکلات، رشد تولید است و قطعاً دغدغه مسئولان کشور و استان، رفع موانع تولید و تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

سلیمی یادآور شد: محدودیت منابع انرژی یکی از مشکلات شرکت فولاد مبارکه است که بازرسان در جریان آن قرار گرفتند و امیدواریم تصمیمات فنی و منطقی‌تری در این زمینه گرفته شود.

سازمان بازرسی در رفع مشکلات صنعت فولاد اعلام آمادگی کرده است

به گزارش خبرنگار فولاد، حمید شاه‌محمدی، رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان، پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه بازدید از فولاد مبارکه با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و لزوم حمایت از تولید، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی بر حمایت از تولید، بازدید از فولاد مبارکه انجام شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه به‌لحاظ تولید در خط مقدم صنعت فولاد قرار دارد و با توجه به این ظرفیت، بازدید حضوری بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور از فولاد مبارکه نتیجه‌بخش خواهد بود، زیرا موجب می‌شود ایشان از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های تولید آشنا شوند.

رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی در راستای وظایف، حوزه کاری و صلاحیت خود، تا جایی که بتواند جهت حل مشکلات صنعت فولاد و تولید کشور ورود پیدا می‌کند و برای رفع این مشکلات اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود فولاد مبارکه و محدودیت‌های انرژی تصریح کرد: در رفع محدودیت‌های انرژی دو دیدگاه کشوری وجود دارد و تصمیمات کشوری به مصلحت کل کشور است و البته مسئولان استان دغدغه رفع مشکلات تولید را دارد و سازمان بازرسی نیز در این مسیر همکاری و همراهی خواهند کرد.

شایان‌ذکر است بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور ازجمله استان‌های کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد،  از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • کشف ۲۲۷ کیلوگرم تریاک در یزد
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ساخت زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی و عملیات مختلف
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد