Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@00:12:49 GMT

قدردانی نمایندگان مجلس از صداوسیما و سریال گاندو

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۲۸۷

قدردانی نمایندگان مجلس از صداوسیما و سریال گاندو

به گزارش جماران؛ ۲۳۳ نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای با قدردانی از برنامه های رسانه ملی در نوروز امسال تاکید کردند: رسانه ملی با پخش سریال "گاندو" بر آگاهی بخشی و بصیرت بینندگان افزود تا مردم علاوه بر نشاط و شادابی آگاهی سیاسی خود را نیز بالاتر ببرند.

در این بیانیه که توسط روح الله متفکر آزاد عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد آمده است: امروز در عرصه جنگ بزرگ رسانه ای که درگیر آن هستیم، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم حضور دارد و به معنای واقعی سربازان و افسران این جنگ، مدیران و برنامه سازان این رسانه بزرگ هستند که با از خودگذشتگی و تلاش مضاعف و به رغم همه کمبودهای مالی و برخی بی مهری ها، همچنان ایستاده اند و مبتکرانه و مقتدرانه تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: نوروز سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که بیش از یک سال از شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور می گذشت و به همین دلیل بسیاری از مشاغل یا تعطیل یا با محدودیت مواجه شدند، اما در همین زمان، کارشناسان، برنامه سازان و مدیران شبکه های ملی و مراکز استانی صداوسیما و بخش های خبری سراسری و استانی با برنامه ریزی و تلاش های شبانه روزی و مجدانه بر آن شدند که در ایام تعطیلات نوروزی با تهیه و پخش برنامه های سرگرم کننده آموزشی و مفرح و اطلاع رسانی دقیق و آگاهانه حافظ آرامش ملت ایران باشند و علاوه بر تامین نشاط و شادابی خانواده ها، اطلاع رسانی بهنگام برای هموطنان داشته باشند. جذب مخاطب بیش از ۸۲ درصدی رسانه ملی در ایام نوروزی گواه این مدعاست که مدیران و برنامه سازان رسانه به رغم رقابت های نابرابر با امواج سهمگین دشمن در شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی راها شده، مردم را پای تلویزیون نشاندند تا در خانه مانده و شاهد برنامه های شاد و متنوع باشند.

 

صداوسیما با پخش سریال "گاندو" بر آگاهی بخشی و بصیرت بینندگان افزود

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: رسانه ملی در نوروز امسال با تولید و پخش سریال های مختلف نظیر سریال موفق و پربیننده "نون خ" که به هموطنان عزیز کرد می پرداخت و نصاب بیننده سریال های طنز را نیز جابجا کرد، همچنین با پخش سریال "گاندو" بر آگاهی بخشی و بصیرت بینندگان افزود تا مردم علاوه بر نشاط و شادابی آگاهی سیاسی خود را نیز بالاتر ببرند.

این بیانیه می‌افزاید: نوروز ۱۴۰۰ از اعیادی بود که مردم هم طنز فاخر و خوب دیدند و هم به واسطه ایام مبارک شعبانیه شاهد و مستمع برنامه های جذاب رادیویی، تلویزیونی در حوزه های دینی  و معارفی بودند و هم در حوزه سیاسی و خبر با ارائه گزارش ها و تحلیل های به موقع و آگاهی بخش به طور دائم در کنار آنها بودند.

بر اساس این بیانیه، برنامه های امیدبخش و مطالبه گر در حوزه اقتصاد مقاومتی، آداب و رسوم، جهش مقاومتی، حمایت از کارآفرینان و مولدان ثروت و به ویژه پیام های مستمر و آگاهی بخش در رابطه با کرونا در جهت حفظ سلامت ملت ایران، مخاطب را با خود همراه کردند، در حالی که دشمن برای چندمین بار اکانت و صفحات مجازی برخی از شبکه های برون مرزی صداوسیما را مسدود نمود مانند اقدام اخیر شرکت های آمریکایی فیس بوک و یوتیوب در انسداد حساب کاربری شبکه پرس تی وی، اما صدای مقاومت و انقلاب اسلامی از شبکه های برون مرزی رسانه ملی قطع نشد و هوشیارانه در برابر فضاسازی های رسانه های معاند ایستاد.

این بیانیه می افزاید: همه این تلاش ها، نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا از فرزندان غیور رسانه ملی قدردانی کنیم و امیدواریم این مسیر موفقیت همچنان در ماه مبارک رمضان و انتخابات حساس ریاست جمهموری ۲۸ خرداد ادامه داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجلس شورای اسلامی صداوسیما سریال گاندو سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 پخش سریال رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان صدا و سیما در مورد جلوگیری از پخش سریال «حشاشین» در شبکه نمایش خانگی توضیحاتی ارائه کرد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تبلیغات انتخاباتی نامزدها برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در رسانه ملی گفت: مناظره‌ها ضبط شده و ان‌شاالله از روزی که تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات مجلس شروع شود پخش خواهد شد.

وی افزود: در صدا و سیمای استانی ما و علاوه بر تبلیغات تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای که هر نامزد مثل دوره خواهد داشت، مناظره هم بین نامزدها ان شاء الله پخش خواهد شد که این روزها در حال ضبط است و فکر می‌کنم تقریباً در تمام مراکز استانی ما دیگر برنامه‌های ضبط مناظره تمام شده باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره نمره این سازمان در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب گفت: نمره قطعاً خیلی بالایی نخواهد بود نه به دلیل اینکه اقدامی نشده اقدامات زیادی شده منتها چون حجم این مسئله و این درگیری به معنی فراگیری موضوع در سطح جامعه مهم است که هم عمق فرهنگی دارد هم عمق تاریخی دارد هم عمق اجتماعی دارد و فراگیری آن بسیار زیاد هست کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود. اما قطعاً باید کارهای بیشتری شود و برنامه‌های صدا و سیما هم آماده شده که قابل ارائه است و ان شاء الله در آینده هم به حجم این برنامه هم به لحاظ کمی و هم کیفی اضافه خواهد شد.

وی یادآور شد: مهمترین برنامه‌های ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی در واقع کنشگری عفیفانه زن مسلمان، ارائه نمونه‌های بسیار موفق کنشگری زنان مسلمان هم در ایران و هم در کشورهای مختلف و اینکه حجاب عاملی برای نقش آفرینی بیشتر زنان در امور اجتماعی است  و مقایسه آنچه که حجاب به عنوان یک امکان به زنان برای نقش آفرینی بیشتر اعطا می‌کند و مقایسه با نقشی که در جوامع غربی برای زن دیده شده و نگاه ابزاری که به زن در این جوامع نمی‌شود و علاوه بر آن ابعاد احکامی و تعبدی حجاب و عفاف هم در برنامه‌های مختلف تهیه شده این روزها در حال پخش است عرض کردم در سطح مطلوب نیست اما داریم تلاش می‌کنیم که انشالله هم کمی و هم کیفی بهبود پیدا کند.

جبلی در مورد وضعیت بسته شدن دفتر صدا و سیما در آذربایجان گفت: اطلاعات به روز ندارم اطلاع دارم از سال‌های پیش با توجه به محدودیت‌هایی که برای صدا و سیما و بقیه نهادهای فرهنگی در جمهوری آذربایجان پیش آمده بود برای دفتر هم صدا و سیما محدودیت‌های پیش آمده بود که جاهای دیگه هم هست اطلاع به روز ندارم اما باید تلاش بکنیم از طریق وزارت محترم امور خارجه که محدودیت برداشته شود.

وی درباره حذف سریال حشاشین از شبکه نمایش خانگی گفت: بله ساترا مسئولیت دارد که جلوی هر آنچه که محتوای تحریف شده است و به فهم و درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد، باید تنظیم‌گری و نظارت کند، به نظر ما سریال حشاشین سریالی است که همانطور که ساترا هم در بیانیه‌اش گفت بر اساس واقعیت‌های اتفاق افتاده نیست بلکه بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده به همین خاطر هم ساترا برای پخشش به سکوها تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند.

جبلی در پاسخ به این سوال که تکلیف معاونت سیاسی سازمان به کجا رسیده صاحبی فعالیتش ادامه می‌دهد یا فرد دیگری خواهد آمد، گفت: این به تصمیمات داخلی سازمان مربوط می شود و در حال بررسی هستیم.

دیگر خبرها

  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • (عکس) استایل جالب بازیگر زن سریال «گاندو» در ترکیه
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟