Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@13:30:44 GMT

ساخت ۱۵۰ واحد اقدام ملی مسکن فرهنگیان در یزد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۸۰۴

ساخت ۱۵۰ واحد اقدام ملی مسکن فرهنگیان در یزد آغاز شد

به گزارش ایرنا مدیرکل راه و شهرسازی یزد در این مراسم گفت: ۲ هزار و ۴۶۰ خانوار در استان در طرح اقدام ملی مسکن طی سه مرحله ثبت نام کردند که از این تعداد یکهزار و ۴۶۳ خانوار واجد شرایط بودند.

رضا یادگاری افزود: ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در همه شهرستان‌های استان آغاز شد.

در طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان در استان یزد  ۲ هزار و ۴۶۰ فرهنگی ثبت نام کردند  که در نهایت ۶۹۵ نفر  پس از پالایش واجد شرایط معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید بدون  زمین مسکونی یا واحد مسکونی از  اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و  به عبارتی فرم ‹‹ج›› آنها در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متأهل یا سرپرست خانوار بودن است، البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند و حداقل پنج سال افراد سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را نیز داشته باشند.

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط است.

تعداد فرهنگیان شاغل  استان یزد ۱۸ هزار نفر اعلام شده و به همین تعداد هم بازنشسته شدند. 

همچنین نخستین واحدهای مسکونی ساخته شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن کشور امروز در آیینی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان محلی یزد، در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این آیین ۴۰ واحد مسکونی طرح نواب که عملیات اجرای آن توسط اداره‌کل راه وشهرسازی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) ظرف مدت ۱۱ ماه انجام شد، مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد گفت: ساخت ۴۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان یزد به عنوان نخستین طرح در کشور در زمان کم نشان دهنده همت و همکاری مسوولان برای کمک به مردم است.

علی‌اکبر محمدی پناه افزود: ساخت مسکن برای افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر با همکاری دستگاه‌های مسوول توسط این ستاد پیگیری و اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.  

۸۷ درصد از  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن یزد وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن یزد وزارت آموزش و پرورش طرح اقدام ملی مسکن یزد وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی فرهنگیان اخبار کنکور طرح اقدام ملی مسکن واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط متقاضیان مسکن خبرنگاری در اصفهان اعلام شد+ نحوه ثبت نام

شرایط متقاضیان مسکن خبرنگاری در استان اصفهان اعلام شد و واجدین شرایط باید به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع خبرنگاران و فعالان محترم حوزه رسانه می‌رساند چنانچه شرایط ذیل را دارا باشند؛ می‌توانند جهت ثبت نام اولیه از تاریخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ لغایت ۳۰/۲/۱۴۰۳ به اداره رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مراجعه کنند. (لازم به ذکر است متقاضیان شهرستان‌های تابعه باید به ادارات فرهنگ و ارشاد محل سکونت خود مراجعه کنند.)

متقاضیان واجد شرایط متقاضیانی هستند که حائز شرایط زیر باشند:

۱. دارای حداقل ۵ سال سابقه خبرنگاری، مستند به سامانه جامع رسانه‌های کشور (دارای پرونده خبرنگاری در سامانه با حداقل ۵۰ درصد تکمیل پرونده) و تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

۲. فاقدین مسکن (افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۸۴‬ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲/‏۱۱/‏۱۳۵۷‬ از هیچیک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.)

۳. متأهل و یا سرپرست خانوار

۴. دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا

تبصره ۱: سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می‌شوند، این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

.۵. زنان مجرد خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل سی و پنج (۳۵) سال سن

۶. نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

۷. معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی

ضمناً، متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مسکن، باید شرایط زیر را نیز دارا باشند:

• منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی، از جمله چک برگشتی و تسهیلات معوقه نداشته باشند.

• از توانایی مالی، برای پرداخت هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، بر اساس قیمت تمام شده، برخوردار باشند.

• توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی مسکن را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار داشته باشند.

کد خبر 751957

دیگر خبرها

  • شرایط متقاضیان مسکن خبرنگاری در اصفهان اعلام شد+ نحوه ثبت نام
  • تامین ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن
  • ساخت و تحویل مسکن موجب امید آفرینی در جامعه می شود
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن سمنان در دست ساخت است
  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز کشور؛ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان
  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • عملیات ساخت ۴ واحد آموزشی در شهرستان صومعه سرا
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی