Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:28:34 GMT

قاضی کرمانشاهی به عنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۹۱۲

قاضی کرمانشاهی به عنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شد

«رسول بهرامی پور» روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: در راستای بررسی سوابق شهدای حقوق دان کشور جهت انتخاب شهید شاخص کشوری، قاضی و حقوقدان بسیجی شهید سلیم قنبری به سازمان بسیج حقوق دانان کشور معرفی و اسناد و دلایل دفاع نیز ارائه گردید.

وی اظهار داشت: در کمیسیون مرکزی با تأیید ریاست سازمان بسیج حقوقدانان کشور و تصویب ریاست سازمان بسیج مستضعفین کشور، شهید سلیم قنبری به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوقدانان در سال ۱۴۰۰ انتخاب و معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی پور تاکید کرد: شخصیت و مقام این شهید والامقام در سال جاری مورد مطالعه و توجه حقوق دانان کشور قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همگان به ویژه جامعه حقوقی و دستگاه های حقوقی و قضایی و حقوق دانان بسیجی وظیفه داریم، یادآور شد: در جهت معرفی این شهید راه عدالت به مردم عزیزمان بویژه جامعه حقوقی در سراسر کشور تلاش می‌کنیم.

بهرامی پور اضافه کرد: در راستای تجلیل از مقام والای این شهید عدالت گستر برنامه های فرهنگی تبلیغی متعددی از جمله تهیه زندگی نامه و آثار شهید، تهیه و پخش کلیپ های فرهنگی تبلیغی، انتشار بروشور معرفی شهید، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری نمایشگاه، تهیه و توزیع تصویر شهید قنبری و فضا سازی فرهنگی در سطح استان و سایر اقدامات فرهنگی را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام و معرفی این شهید راه عدالت به سراسر کشور در دستور کار است.

وی ادامه داد: از همه مسوولین و حقوق دانان استان بویژه مسوولین دستگاه های وابسته به قوه قضائیه و همچنین خبرنگاران، اصحاب رسانه، صدا و سیما و فعالان رسانه می‌خواهیم تا در این اقدام فرهنگی تبلیغی که در سال ۱۴۰۰ انجام می‌گیرد، سازمان بسیج حقوق دانان را یاری کنند.  

 قاضی انقلابی و حقوق دان بسیجی شهید سلیم قنبری در تاریخ ۱۵/ ۴ /۱۳۴۹ در اسلام آباد غرب متولد شد. ایشان در سال ۱۳۷۸ پس از فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی حقوق به عنوان کارمند دادگستری، مشغول انجام وظیفه شدند. حضور و فعالیت در رده های مختلف بسیج  در کارنامه این شهید بزرگوار برجسته می باشد.

وی در سال ۱۳۸۳ منصب قضاوت را برگزید و در سال ۱۳۸۵ به عنوان دادستان شهرستان روانسر منصوب شد و پس از هفت سال تلاش و جدیت در منطقه اورامانات به عنوان رییس دادگستری شهرستان ارتقا یافت.

شهید والامقام همواره می گفت «با خدای خود عهد بسته ام که خیانت نکنم، عدالت واقعی، فقط در سایه  احکام الهی محقق می شود و عدالتی که تعبیری به جز قوانین الهی داشته باشد عدالت واقعی نیست و یکی از مهمترین دلایل بعثت و اهداف انبیاء الهی تحقق و اجرای صحیح عدالت بوده است».

این انسان خدوم پس از سال ها خدمت صادقانه در قاموس اقامه عدل و داد، در نهایت در صبحگاه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ توسط یک شرور مسلح مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفت و در دهه فجر انقلاب اسلامی و  در سن ۴۵ سالگی حیاتش را به پای جمهوری اسلامی نثار کردند و به لقاء الله پیوست و پیکر مطهرش در گلزار شهدای اسلام آباد غرب به خاک سپرده شده است.

برچسب‌ها سازمان بسیج حقوقدانان کشور اسلام آباد غرب کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج حقوقدانان کشور اسلام آباد غرب کرمانشاه سازمان بسیج حقوقدانان کشور اسلام آباد غرب کرمانشاه اخبار کنکور سازمان بسیج حقوق دانان کشور حقوق دانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟