Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی روز‌های کنونی را که بار دیگر موجی از نگرانی در جامعه حکمفرما شده است، برای تیم‌های مدافع سلامت سخت‌تر از همیشه توصیف کرد و افزود: متاسفانه پیامد نوروز امسال به دلیل برخی بی توجهی ها، رقم خوردن شرایط سخت کرونایی از نظر میزان ابتلا، بستری بیماران و جان باختن هموطنانمان بود که طی روز‌های اخیر، با شیب قابل توجهی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند تعداد بیشتری از افراد جامعه را نیز مبتلا کند و شناسایی روزانه دو هزار بیمار جدید، به منزله کوه یخی سهمگین در جامعه است که نشان دهنده گستردگی چرخه‌های انتقال این بیماری بوده و تمامی ما را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بستری بیش از سیصد بیمار جدید طی شبانه روز گذشته خبر داد که در ادامه روز‌های سخت اخیر، بار دیگر فشار مضاعفی را برای مدافعان سلامت و همچنین ظرفیت موجود تخت‌های بیمارستانی به همراه داشت.

لطفی بار دیگر نسبت به خطر بالای گونه انگلیسی کرونا و قدرت بالای سرایت آن از فرد مبتلا به دیگران هشدار داد و گفت: این ویژگی گونه انگلیسی در کنار شدت بالای ابتلای بیماران، یکی از مهم‌ترین علت‌های گستردگی کنونی بیماری در سطح استان است و متاسفانه حجم بالایی از بیماران کووید ۱۹ استان در حال حاضر، به این گونه مبتلا هستند که نشان می‌دهد در روز‌های آینده، شرایط بحرانی‌تر نیز در پیش داریم.

این مقام مسئول در حوزه سلامت فارس با اشاره به تصمیم گیری‌های ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص اعمال برخی محدودیت‌ها در استان به دلیل قرمز و نارنجی شدن رنگبندی شهر‌های استان، از عموم مردم خواست تا با دقت نظر نسبت به اهمیت حفظ سلامت خود و عزیزانشان در این شرایط بحرانی؛ نهایت همکاری را در این زمینه داشته و با رعایت جدی شیوه نامه‌ها از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در طی بیش از یک سال گذشته، همکاران حوزه سلامت در جای جای این استان، در حوزه‌های بهداشت، درمان، پشتیبانی و آموزشی، تمامی توان خود را برای کمک به تامین سلامت مردم استان به کار بسته اند و بر خلاف برخی امیدواری‌ها در سطح دنیا نسبت به ریشه کنی بیماری، متاسفانه پس از این دوره طولانی فشار مضاعف بر مدافعان سلامت، باز هم شاهد تشدید این شرایط هستیم که بر خود لازم می‌دانم از صمیم قلب، از این همت شبانه روزی و ایثارگرانه قدردانی کنم.

او از مردم خواست تا در وضعیت کنونی نیز بار دیگر با هدف حفظ سلامت خود و عزیزانشان؛ همچنین پاسداشت تلاش‌های تیم‌های سلامت، تمامی تلاش خود را برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی به کار گیرند تا به زودی شاهد بهبود وضعیت سلامت جامعه باشیم.

لطفی آغاز واکسیناسیون سراسری علیه کرونا در گروه‌های هدف و امید به گسترش این اقدام در جامعه طی ماه‌های آینده را دریچه امیدی دانست که می‌تواند در کنار پایبندی به رعایت بهداشت و روش‌های پیشگیرانه، زمینه‌های امید به بهبود وضعیت را در جامعه فراهم آورد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه معلمین در تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش اول را دارند، گفت: اولین نقش در تربیت را مربیان دارند و این قشر شریف‌ترین افراد جامعه هستند که به سبب رسالت انبیا را دارند.
 
وی ادامه داد: اگر نظام آموزش و پرورش در ایران بر همین مبنا از دو واژه «تربیت و تعلیم» استوار می‌شد، همانگونه که در کشورهای عربی اول تربیت و تعلیم است، بسیار اثرات بهتری را داشت و لذا در جامعه قدر و منزلت معلم باید رفیع باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید کارگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم که این افتخار جامعه کارگری است، گفت: این شهدا مظهر عزت و سربلندی جامعه کارگری ما هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردمی است متوجه این شغل است که نقشی بی بدیل در اقتصاد دارند که می‌توانند با تلاش سطح تولید را بالا ببرند یا کاهش دهند.
 
وی اظهار کرد: کارگران ما امروز کم توقع‌ترین اقشار در جامعه هستند و پایین‌ترین حقوق دستمزدها برای آنها است، اما سوال اینجاست که چرا باید این گونه باشد که سخت‌ترین کارها را انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به روز خلیج فارس، ابراز کرد: قرار دادن نام روز خلیج فارس ناظر بر این است که در جامعه ما فرهنگ استکبار ستیزی در جای جای میهن اسلامی جایگاه بالا دارد.
 
وی اظهار کرد: خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی ما یک نقش و سهم بی‌بدیل دارد و خلیج در قبل از اسلام و میلاد مسیح نیز در منابع اسلامی خلیج فارس بوده و دریای پارس نام نهاده است و این نام نیز خواهد ماند.
 
امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در هیچ جای از اسناد تاریخی نامی به جز خلیج فارس وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود با یک تاریخ جنگید و نام اماکن مختلف که به رسمیت شناخته‌ شده‌اند را تغییر داد، بنابراین باید مراقبت کنیم و وظیفه ما است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت