Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی الکاظمی امروز سه شنبه در جلسه هیات دولت عراق استقبال ولیعهد عربستان سعودی و ولیعهد ابوظبی را استقبال از شخص خود ندانست و آن را «استقبال گرم برادران عرب از عراق و عمق تاریخی اش» برشمرد.

نخست وزیر عراق در سفر اخیر خود به ریاض مورد استقبال کم نظیر هیات پرشمار سعودی قرار گرفت؛ همچنین در سفر به ابوظبی توسط ولیعهد این امارت، استقبال رسمی و گرمی از وی به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی امروز در جمع اعضای کابینه عراق این دو دیدار را «بسیار مهم» عنوان کرد و گفت: دولت عراق اشتیاقی صادقانه و برادرانه (از سوی سایر کشورها) برای حمایت از عراق در این مرحله برانگیخت و این روحیه را به روش کار دائمی خود با همه همسایگان و جامعه جهانی تبدیل خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه به ناآرامی های ذی قار که منجر به برکناری استاندار این استان شد، اشاره و از اختصاص بودجه ویژه برای بازسازی ذی قار و حل بحران مردم منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا استان ذی قار در چند روز گذشته پس از تصویب بودجه توسط مجلس عراق شاهد اعتراضات مردمی و مسدود کردن راه های مواصلاتی بود چراکه اهالی منطقه به تصویب بودجه و اختصاص سهم کمی به استان اعتراض داشتند.

ذی قار همواره از مشکلات معیشتی و محرومیت برخوردار بوده است.

الکاظمی در انتهای سخنانش به گرانی‌های اخیر عراق اشاره و افزایش قیمت ها را «غیرقابل قبول» برشمرد و از برنامه هایی برای جلوگیری از تورم دوباره سخن گفت.

این سخنان نخست وزیر عراق در حالی بیان می شود که کارشناسان و حتی مردم این کشور دولت و شخص نخست وزیر را به سبب افزایش نرخ ارز مسبب گرانی ها می دانند.

عراق پس از کاهش ارزش پول ملی توسط دولت به میزان ۲۳ درصد برای جبران کسری بودجه و جبران بدهی داخلی و خارجی؛ با افزایش حدود ۴۰ درصدی قیمت اجناس و حتی کمیاب شدن برخی اقلام غذایی مواجه گردید که موجب نارضایتی عمومی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق عربستان الکاظمی نخست وزیر عراق ذی قار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه عازم ابوظبی شد تا در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی حضور یابد.

اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و بن الطوق الماری وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌ منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

علاوه بر حوزه‌های اشاره شده، توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به ویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

شایان ذکر است در حاشیه اجلاس  همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز در حاشیه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود به‌صورت رو در رو مذاکره خواهند کرد.

همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب و کار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه‌گذاری و تجارت و فرایندهای مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد