Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:25:01 GMT

رای اعضای مجمع تشخیص به لوایح FATF در تاریخ ثبت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۲۹۸۱

رای اعضای مجمع تشخیص به لوایح FATF در تاریخ ثبت می‌شود

علیرضا کریم‌خانی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: در حالی که طبق شنیده‌ها، تنها یک روز تا بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده، دیگر مجالی برای استدلال آوردن نیست. به نظر نمی‌رسد که موافقان و مخالفان FATF استدلال جدیدی نسبت به زمستان سال گذشته داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر روز تصمیم فرا رسیده است. 

وی اظهار داشت: دولت نتواسته پاسخ اعضای مجمع را بدهد. مخالفان FATF در مجمع تشخیص، استدلال‌های روشنی برای مخالفت خود دارند که در جلسات کارشناسی از جمله جلسات استدلال مصلحت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) بیان کرده‌اند؛ آن‌ها از ابتدا سوالاتی را از دولتی‌ها پرسیده‌اند که دولت تا امروز نتوانسته پاسخی منطقی به آن‌ها بدهد. 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: دولت هنوز نتوانسته پاسخ بدهد که در شرایط تحریم، پیوستن به لوایح CFT و پالرمو چه سودی برای کشور دارد که حتی آمریکایی‌ها نیز برای پیوستن به آن، ما را تشویق می‌کنند؟ دولت پاسخ نداده که با تصویب این لوایح استعماری، چگونه از افشا شدن اطلاعات مالی کشور برای دشمنان جلوگیری می‌کند؟ دولت نتوانسته پاسخ بدهد که با وجود  FATFچگونه دور زدن تحریم‌ها ممکن می‌شود؟ و چندین پرسش دیگر که دولت در جواب آن‌ها، تنها به حلوای نسیه وعده می‌دهد! 

وی اظهار داشت: برخی معتقدند می‌توان با حق شرط وارد FATF شد و اجرای تعهدات را به بعد از رفع تحریم‌ها مشروط کرد. در حالی که متخصصان حقوق بین‌الملل اساساً شرط گذاشتن برای این کنواسیون‌های بین‌المللی را ناممکن می‌دانند؛ علاوه بر این، سیاست قطعی نظام بر خنثی‌سازی تحریم است و نباید اینگونه مسائل را به رفع تحریم موکول کرد.

کریم‌خانی تصریح کرد: دولت تا امروز سعی کرده با گروگان گرفتن معیشت مردم در مقابل تصویب FATF، فشار را بر اعضای مجمع زیاد کند. برخی برای تصویب این لوایح از هیچ حربه‎‌ای دریغ نکرده‌اند، از گره زدن واردات واکسن به FATF (که توسط وزیر همین دولت تکذیب شد)، تا آزادسازی پول‌های بلوکه شده، کاهش قیمت ارز و حتی سند همکاری 25 ساله ایران و چین! 
وی با بیان اینکه تصویب FATF پاس گل به آمریکا و جریان غربگراست؛ گفت: به نظر می‌رسد دولت قصد دارد با ربط دادن چنین مواردی به FATF، اولاً ناکارآمدی اقتصادی خود را پنهان کند، ثانیاً با تصویب این لوایح اهداف انتخاباتی خود را به سرانجام برساند. 

این فعال دانشجویی تاکید کرد: بعید نیست در صورت تصویب CFT  و پالرمو، آمریکا نیز به غربگرایان پاس گل داده و با آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده، پیروزی جریان غربگرا در انتخابات آینده را تضمین کند. 

وی اظهار داشت: در این میان به نظر می‌رسد برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مواضع چند ماه قبل خود را فراموش کرده‌اند و بدون تغییری در استدلال‌های دولت، نظر خود را تغییر داده‌اند. یا اینکه از ترس پیروزی نیافتن در انتخابات پیش‌رو، منافع حزبی را بر مصلحت ملی ترجیح داده‌اند. 

کریم‌خانی تصریح کرد: انقلابیون مجمع تشخیص باید بدانند تصویب FATF، چهره آنان را مانند تصویب‌کنندگان برجام نزد افکار عمومی ثبت خواهد کرد. مردم در صورت رأی مثبت انقلابیون مجمع به این لوایح، در انتخابات آتی به حرف آنان اعتماد نکرده و هرچه بگویند، خلاف آن عمل خواهند کرد. بنابراین، مجمع تشخیص در دام اهداف انتخاباتی دولت گرفتار نشود و بر اساس منافع ملی تصمیم بگیرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دانشجویان اعضای مجمع مجمع تشخیص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد