Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:30:51 GMT

خطیب زاده: آمریکا باید همه تحریم های را لغو کند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۲۴۰

خطیب زاده: آمریکا باید همه تحریم های را لغو کند

به گزارش ایرنا، خطیب زاده در گفتگو با پرس تی وی گفت: تهران هیچ برنامه گام به گام برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ را نمی پذیرد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران نیز پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: گفت‌وگوهای تخصصی برای حذف تحریم‌ها و اقدامات برجامی ایران در وین ادامه دارد.

به گفته وی، مذاکره کنندگان در وین حضور خواهند داشت تا روز جمعه جلسه دیگری در مورد برجام برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت‌هایی از گروه کشورها ۴+۱ و همچنین ایران در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

هدایت هیات ایرانی را  عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران برعهده داشت و "انریکه مورا" معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از این اتحادیه در این نشست حضور پیدا کرد.

همچنین نمایندگانی از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نیز در این جلسه شرکت کردند.

عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، رفع تحریم‌های آمریکا نخستین و اصلی‌ترین اقدام برای احیای برجام به شمار می‌رود.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران در ادامه افزود: «ایران آمادگی دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی‌آزمایی، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.»

برچسب‌ها برجام کاهش تعهدات هسته‌ ای سعید خطیب زاده سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام کاهش تعهدات هسته ای سعید خطیب زاده برجام کاهش تعهدات هسته ای سعید خطیب زاده سید عباس عراقچی ایالات متحده آمریکا ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد