Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: آنچه که در جلسه ستاد به شکل ویژه به آن پرداخته شد پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی تعطیلی دو هفته‌ای ادارات و اماکن مختلف در کلان شهر اصفهان بود که این پیشنهاد برای بررسی به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود.

حجت الله غلامی، شامگاه (سه شنبه- ۱۷ فروردین) در نشست خبری که به شکل اینترنتی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان که امشب در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شد، هم اکنون شهرستان های اصفهان، لنجان، گلپایگان، خوانسار، فریدن، شاهین شهر، سمیرم، کاشان و نجف آباد در وضعیت قرمز و شهرستان های نائین، مبارکه، خمینی شهر، تیران و کرون، بوئین میاندشت، اردستان و آران و بیدگل در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان باقی مانده نیز در وضعیت زرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گزارش ها احتمال قرمز شدن خمینی شهر، تیران و کرون و بوئین میاندشت وجود دارد.

غلامی، افزود: متاسفانه نتیجه سفرهای نوروزی، خریدهای شب عید، دید و بازدیدها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نبود نظارت کافی و مستمر دستگاه های اجرایی در ایام تعطیل وضعیت استان را تا حدی بحرانی کرده است. آنچه که در جلسه ستاد مطرح شد این بود که برای شهرهای قرمز و نارنجی طرح جامع هوشمند محدودیت ها را اجرا کنیم که ۵ محدودیت عمده را شامل می شود.

وی گفت: بر این اساس برای شهرهای قرمز محدودیت حضور کارکنان از یک دوم برای مشاغل ضروری و یک سوم برای خدمات غیر ضروری است و برای شهرهای نارنجی حضور کارکنان تا یک دوم برای خدمات ضروری و خدمات غیر ضروری تا دو سوم می توانند در ادارات حضور یابند که این دورکاری ها طبق نظر بالاترین مقام دستگاه اجرایی و با توجه به نیاز کاری آن اداره اعمال خواهد شد و تمام دستگاه ها و ادارات موظف به اعمال دورکاری و اجرای طرح هوشمند محدودیت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: درباره مشاغل نیز با هماهنگی اتاق اصناف از فردا ۱۸ فروردین مشاغل گروه های دو، سه و چهارم برای شهرهای قرمز تعطیل است و مشاغل گروه یک مانند سوپر مارکت ها، داروخانه ها و نانوایی ها که مایحتاج مردم را تامین می کنند می توانند فعالیت کنند. همچنین فروشگاه های تامین لوازم یدکی، الکترونیکی، تعمیرات موبایل و فروشگاه مصالح ساختمانی هم باز هستند، اما سایر مشاغل در کلان شهر اصفهان و دیگر شهرهای قرمز تعطیل هستند.

غلامی ادامه داد: در شهرهای نارنجی علاوه بر گروه یک که فعال است فعالیت مشاغل گروه دوم از قبیل بوستان ها و مراکز تفریحی، پاساژها، فروش خودرو و آرایشگاه های زنانه و مردانه می توانند فعالیت کنند.

وی درباره وضعیت مراکز آموزشی، گفت: مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و آموزشگاه های خصوصی در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل هستند. همچنین در این شهرها مراسم مذهبی و نماز جمعه برگزار نمی شود.  

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: آنچه که در جلسه ستاد به شکل ویژه به آن پرداخته شد پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی تعطیلی دو هفته ای ادارات و اماکن مختلف در کلان شهر اصفهان بود که این پیشنهاد برای بررسی به ستاد ملی کرونا ارائه می شود. همچنین تورهای سفر به ترکیه لغو شد.

غلامی گفت: مقرر شد از فردا چند بیمارستان صحرایی نیز برپا شود تا اگر تخت های بیمارستانی پر شد دچار مشکل نشویم. به همه فرمانداری ها ابلاغ شده که ستاد شهرستانی را تشکیل دهند و با متخلفان به شکل ویژه برخورد کنند و جرائمی که برای مشاغل متخلف پیش بینی شده پلمب ۱۰ روزه است. جرایم یک میلیونی، ۵۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفانی که ممنوعیت تردد را نقض می کنند پابرجاست و بسیاری از دوربین ها فعال شده است.

وی در پاسخ به ایسنا درباره وضعیت آرامستان های استان اصفهان، گفت: در جلسه امشب در این باره صحبت شد و به جز موارد محدود که برای دفن اموات است مجوز تردد در آرامستان ها داده نمی شود. پیشنهاد این بود که مراسم به شکل محدود و در فضای باز در این اماکن برگزار شود که تصویب نشد که بر این اساس هیچ مراسمی در آرامستان ها نخواهیم داشت.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: تحت هیچ شرایطی برگزاری کلاس و امتحان حضوری را در مدارس نخواهیم داشت و چگونگی برگزاری امتحانات در جلسه شورای آموزش و پرورش بررسی خواهد شد.

غلامی افزود: تعطیلی اصناف تا زمانی که رنگبندی ها تغییر نکند ادامه خواهد داشت و تردد خودروها و افراد غیر بومی را در سطح شهرها و مبادی وردی کنترل می کنیم.

وی درباره طرح زوج و فرد، تصریح کرد: هم اکنون ناوگان اتوبوسرانی با یک سوم ظرفیت فعال و مترو روزانه ۳۰ هزار نفر را جابجا می کند که یک سوم ظرفیت معمول است و تا زمانی که سیستم حمل و نقل عمومی به مرحله اشباع نرسد طرح زوج و فرد اجرا می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، درباره کوچ عشایر گفت: مقرر شد با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، در مسیر کوچ عشایر تمهیدات بهداشتی لازم اندیشیده شود. البته ارتباط عشایر با مراکز جمعیتی بسیار کم است.

غلامی با تکذیب سوق پیدا کردن وضعیت کلان شهر اصفهان به رنگ سیاه، خاطرنشان کرد: فقط بیمارستان الزهرا را به بیماران کرونایی اختصاص داده ایم و تعداد بستری ها و فوتی به سمت رنگبندی سیاه نرفته است و بر اساس آخرین آمار ۳۰۰ بستری جدید را در بیمارستان ها داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی محدودیت های کرونایی کروناویروس سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان دانشگاه علوم پزشکی کلان شهر اصفهان جلسه ستاد شهرهای قرمز برای شهرهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستادهای معاونت علمی به‌ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و افزود: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت را خواستار شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان، گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه آنها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماندها و پساب‌های صنعتی، گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماندها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تعطیلی یک‌هفته‌ای فوتبال تهران بعداز کتک‌زدن داور
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت