Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ پیروز شد، طرفداران او امیدوار بودند دست از درخواست پول و حمایت بردارد، اما همچنان ایمیل‌ها مدام ارسال می‌شدند. طبق جدیدترین گزارش‌ها، در پایان چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، کار آن‌ها بسیار وحشتناک و مانند کلاهبرداری به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژوئن ۲۰۲۰، کمپین انتخاباتی ترامپ با استفاده از الگو‌های تاریک (رابط‌های رایانه‌ای طراحی شده برای فریب کاربران)، در اهدای مالی تقلب کرد و پول بیشتری از آنچه که در نظر داشت، جمع آوری کرد.

یکی از حامیان او در کانزاس سیتی که ۵۰۰ دلار کمک مالی کرده بود، از حساب او در آن ماه ۳۰۰۰ دلار کم شد. دیگری متوجه شد که کمک ۹۹۰ دلاری آن‌ها برایشان ۸۰۰۰ دلار تمام شده است.

چند بانک و یک شرکت کارت اعتباری بزرگ اعلام کردند که رسیدگی به شکایت‌های کلاهبرداری  WinRed (سایت محافظه کار جمع کننده مبالغ) به درصد قابل توجهی از کار روزانه آن‌ها تبدیل شده است. سخنگوی ترامپ هم اعتراف کرد که حداقل در ۱۹.۷ میلیون دلار از معاملات، اختلاف وجود دارد و این رقم فقط مربوط به افرادی است که شکایت کرده‌اند.

لزوم افزایش آگاهی جوامع از خطرات اینترنت

البته در داستان کامل موارد بیشتری هم وجود دارد، مانند این که شرکت WinRed پنج میلیون دلار هزینه پردازش را از کسانی که درخواست بازپرداخت داشتند به جیب زد، اما خبر خوب این است که شاید، بالاخره مردم از خطراتی که در کمین آن‌ها هستند (که یکی شان الگو‌های تاریک است)، آگاه شوند.

در همین حال هر کجا در وب را که نگاه کنید، الگو‌های تاریکی پیدا خواهید کرد. شاید در هیچ کجا برجسته‌تر از هشدار‌های حریم خصوصی سایت‌ها (که این روز‌ها از هر وب سایتی که بازدید کنید وجود دارد) نیست که سعی در هشدار دادن به شما درباره کوکی‌هایی که جمع آوری می‌کنند، دارند.

متاسفانه هیچ راه مشخصی برای انصراف از جمع آوری داده‌ها وجود ندارد و فقط یک دکمه روشن کردن هست که با آن می‌توانید با دستان خودتان اجازه دسترسی به داده هایتان را بدهید. گفتنی است هری برنیول طراح و مشاور تجربه کاربری (UX)، عبارت "الگو‌های تاریک" را در سال ۲۰۱۰ ابداع کرد.

بیشتر بخوانید

افزایش مقطعی کاربران توییتر پس از بستن حساب ترامپ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اطلاعات دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید