Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به شعار امسال روز جهانی اتیسم با عنوان "فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پساهمه گیر"، به معرفی این اختلال و مراکز آن در استان پرداخت.

او با اشاره به وجود ۷ مرکز در استان گفت:پنج مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی در شهرستان‌های تبریز و عجب شیر با ظرفیت ۲۲۰ نفر به آموزش و توانبخشی و غربالگری کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:یک مرکز پیش حرفه‌ای و حرفه آموزی بالای ۱۴ سال در شهرتبریز و یک مرکز اقامت موقت در شهر تبریز جهت آموزش و نگهداری افراد مبتلا به اختلالات طیف اتیسم تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد:اتیسم نوعی اختلال پیچیده و چندوجهی رشد و شکل گیری سیستم عصبی است که پردازش اطلاعات و ادراک را مختل کرده و بر شکل گیری تعامل اجتماعی، ارتباط و رفتار‌های انسانی اثر می‌گذارد.

دکتر صحاف ادامه داد:علائم بارز اوتیسم از ۱.۵ سالگی شروع و قابل تشخیص می‌باشد و اصلی‌ترین آن‌ها عدم برقراری ارتباط چشمی، تاخیر در صحبت کردن، عدم برقراری ارتباط اجتماعی و گریز از جمع و انجام کار‌های تکرای می‌باشد که نیازمند همراهی بیشتر والدین برای شناسایی افراد بیشتر درگیر با آن هستیم.

او با بیان اهمیت مشاوره‌های کارشناسی اظهار داشت:والدین گرامی با مراجعه به سامانه autism.behzisti.net می‌توانند بصورت محرمانه و غیرحضوری با پاسخ به ۱۰ پرسشنامه از اختلالات فرزندان خود آگاه شده و در صورت نیاز به راهنمائی‌ها و مشاوره‌های بیشتر به کارشناسان مربوطه ارجاع داده شوند.

لازم به ذکر است: از سال ۲۰۰۸ سازمان ملل دوم آوریل را روز جهانی آگاه سازی در باره اتیسم نامگذاری کرده است. هدف از نامگذاری آشنایی با مشکلات افراد دارای اتیسم و دعوت افکارعمومی به همیاری در فرآیند رشد و هم پیوندی آن‌ها با جامعه است و شعار امسال فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پساهمه گیر است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی