Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:33:29 GMT

کمک ۲۰میلیارد ریالی برای صندوق پژوهش و فناوری بلاتکلیف است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۵۹۴

کمک ۲۰میلیارد ریالی برای صندوق پژوهش و فناوری بلاتکلیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان با حضور ستاری معاون رئیس جمهور به میزبانی استانداری، با بیان اینکه کمک ۲۰ میلیارد ریالی برای صندوق پژوهش و فناوری بلاتکلیف است، تاکید کرد: انتظار است که مدیران مربوطه در این رابطه اقدامی انجام دهند تا بتوانیم به بخش اقتصاد دانش بنیان کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهم پارک علم و فناوری استان سمنان در نظر گرفته شود، ابراز کرد: این اعتبارات در زمینه تجهیز و استقرار شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنان می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

پیشنهاد راه اندازی ۳ کارخانه

استاندار سمنان در ادامه و با بیان اینکه درخواست ۵۰ میلیارد ریالی برای کمک به شرکت‌های فناوری و استارتاپ‌های استان مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: اختصاص منابع می‌تواند به حمایت و توجه به دانش بنیان‌ها و رفع موانع سر راه آنها منجر شود.

آشناگر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام گذاری سال ۱۴۰۰ و ضرورت رفع مانع گذاری ها، بیان کرد: کمک به توسعه دیجیتال و استارتاپ‌ها یک راه مهم رفع مانع‌ها از سر راه تولید است که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری سمنان و سازمان فنی و حرفه‌ای در سال ۹۹ تفاهم نامه‌ای با هم منعقد کردند که به تشکیل زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک مرکز یا واحد نوآوری و همچنین کارخانه‌هایی که از اقتصاد دانش بنیان نفع می‌برند تا جلوی خام فروشی را بگیرند، نیاز هر استان است، گفت: پیشنهاد راه‌اندازی سه کارخانه دانش بنیان در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان، در استان سمنان مطرح شده است.

توجه به نیروی انسانی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه تقویت هم‌گرایی و نگاه ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان ضروری است، گفت: در این راه اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به حرکت دانشگاه‌های استان به سمت کارآفرینی و دانش بنیانی اشاره کرد.

فاطمه منصوری رشد فناوری و کارآفرینی را در گرو تقویت هماهنگی و هم افزایی بین دانشگاه‌ها و صنعت و همچنین ارتقای زیرساخت‌های مورد نیاز دانست و تصریح کرد: سند میثاق نخبگان به منظور برنامه‌ریزی هدفمند و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه استان سمنان تدوین شده تا بتوانیم بیش از گذشته از ظرفیت نخبگان استان بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه توسعه دانش بنیان در استان سمنان در اولویت قرار دارد، ابراز کرد: رفع دغدغه‌های نخبگان یکی از مسائلی است که می‌تواند به فراغت بال آنها و ارتقای تولیدات حوزه‌های دانش محور کمک کند.

کد خبر 5183146

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان پارک علم و فناوری استان سمنان علیرضا آشناگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فاطمه منصوری اقتصاد دانش بنیان ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی خطبه های نماز جمعه واکسن کرونا استان سمنان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف