Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:42:04 GMT

نامه پاپ فرانسیس به رییس جمهوری عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۷۳۲

نامه پاپ فرانسیس به رییس جمهوری عراق

سفیر واتیکان در بغداد با حضور در کاخ ریاست جمهوری عراق نامه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان را تقدیم برهم صالح رییس جمهوری کرد.

به گزارش برنا،دفتر ریاست جمهوری عراق دریافت نامه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از سوی برهم صالح رییس جمهور را تایید کرد.

سفیر واتیکان در عراق امروز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری «السلام» در بغداد با برهم صالح رییس جمهور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ریاست جمهوری عراق در اطلاعیه ای اعلام کرد: سفیر واتیکان سلام جناب پاپ فرانسیس را به رییس جمهور برهم صالح ابلاغ کرد؛ جناب پاپ از مردم و دولت عراق به دلیل استقبال گرم و مقدماتی که در سفرش فراهم شد تشکر و قدردانی کرد.

در محتوای این نامه پاپ با تاکید بر «حمایت خود از عراق و مردم آن در برقراری امنیت، ثبات و صلح» آورده است: «عراق با تمدن، تاریخ و فرهنگ خود می تواند نقشی تأثیرگذار در مسائل منطقه و بین المللی داشته باشد و تنوع فرهنگی، مذهبی و قومی عناصر قدرت آن می باشد».

همچنین از تلاش برهم صالح رییس جمهور عراق برای فراهم آوردن سفر به بغداد، نجف و اربیل تشکر شده است.

برهم صالح نیز در پاسخ به نامه پاپ خطاب به سفیر واتیکان گفت: «دیدار جناب پاپ نشان دهنده یک پیام عمیق انسانی برای همبستگی مردم عراق بود که مشتاقند از پس مشکلات برآیند و امنیت و ثبات خود را تقویت کنند».

وی درباره اثرات سفر پاپ به عراق گفت: «سفر جناب پاپ و دیدارش با مسلمانان و سایر فرقه ها و مذاهب، روحیه همزیستی و خوشبینی و صلح را به همه مردم و ادیان سرازیر کرد».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری رهبر کاتولیک رییس جمهور واتیکان عراق دولت مشکلات مسلمانان عراق پاپ فرانسیس برهم صالح رییس جمهور ریاست جمهوری سفیر واتیکان پاپ فرانسیس جمهوری عراق نامه پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6089568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است