Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه‌ای اعلام کرد بر اساس تحقیقات اخیر، امکان انتقال ویروس کرونا از انسان به حیوان وجود دارد.

به گزارش برنا؛ نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت احتمال انتقال کووید-۱۹ از انسان به گربه، سگ، راسو، سگ راکون، شیر و ببر را وجود دارد.

ووجنویچ نماینده این سازمان در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفت: ویروس کووید-۱۹ عمدتا از طریق انسان به انسان گسترش می‌یابد، و به تازگی شواهدی به دست آمده که حاکی از آن است که انسان می‌تواند ناقل ویروس به حیوانات باشد، زیرا این یک ویروس در مشترک بین انسان و دام است، اما هنوز یک میزبانی میانی در این زمینه مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در تحقیقاتی که انجام شد دریافتیم که چندین حیوان از جمله راسو، سگ، گربه خانگی، شیر، ببر و سگ راکون که با افراد آلوده در تماس بودند، کرونا مثبت شدند. روند مطالعه تاثیر ویروس بر سایر گونه‌های حیوانات در حال انجام است. درک اینکه کدام حیوانات بیشتر در معرض ویروس هستند برای یافتن مخازن احتمالی حیوانات دیگر و جلوگیری از شیوع در آینده مهم است.

WHO به افراد ناقل ویروس کرونا توصیه می‌کند تماس با حیوانات خانگی را محدود کنند. این سازمان اعلام کرد: در حال حاضر توصیه می‌شود افراد مبتلا به کووید-۱۹ و افرادی که در معرض خطر هستند ارتباط با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنند. همانطور که ویروس‌ها بین جمعیت انسان‌ها و حیوانات حرکت می‌کنند، تغییرات ژنتیکی ویروس می‌تواند رخ دهد و این تغییرات به طور بالقوه عواقب بدی را برای بیماران در پی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها

در پارک‌های ژاپن، گوزن‌ها با سر خم کردن و تعظیم در برابر بازدیدکنندگان، درخواست غذا و توجه می‌کردند. این رفتار آموخته‌شده در طول زمان در آنها شکل گرفته بود، زیرا متوجه شده بودند که این حرکات می‌تواند به آنها پاداش برساند.

 مردم نیز از این تعامل لذت می‌بردند و با غذا دادن و نوازش کردن گوزن‌ها، این رفتار را تقویت می‌کردند. این صحنه‌ها نشان می‌داد که چگونه حیوانات می‌توانند با محیط پیرامونشان سازگار شوند و رفتار‌های جدیدی بیاموزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

 

tags # حیوانات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد