Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@01:01:59 GMT

سیر صعودی ویروس کرونا در رشت

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۳۹۰۷

سیر صعودی ویروس کرونا در رشت

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در گیلان هستیم، گفت: عادی انگاری در ایام تعطیلات نوروز شرایط را بحرانی کرد.

به گزارش ایسنا؛ علی فتح‌اللهی امروز در ستاد کرونا شهرستان رشت با بیان اینکه متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در سطح استان هستیم، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عید نوروز موجب افزایش بستری بیماران کرونایی را در مراکز درمانی شده، نباید انتظار داشته باشیم که فقط کادر درمان با این ویروس مقابله کند یا در شرایط سخت تنها نیروهای بسیج وارد عرصه مقابله شوند یا اصناف تاوان دهند بلکه همه باید میزان مشارکت‌مان را برای مقابله با این بیماری افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتح‌اللهی با اشاره به همه گیری و پیشروی این بیماری در دنیا گفت: کرونا همه فعالیت‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و حتی خانوادگی همه جوامع را تحت شعاع قرار داده و در تاریخ بشریت چنین بیماری فراگیری بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس عکس العمل هوشمندانه‌ای دارد، افزود: هرگونه سهل انگاری در این حوزه ما را با مشکلات اقتصادی و آسیب‌های جدی و جانی مواجه خواهد نمود.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس جدی گرفته شود، بیان کرد: هر هفته ستاد ملی کرونا ویروس در گیلان و به تبع آن در شهرستان رشت نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ستاد کرونا شهرستان رشت صبح روز دوشنبه هر هفته در فرمانداری رشت برگزار می‌شود و مصوبات استانی و کشوری به صورت بومی سازی شده در شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

فرماندار رشت به وضعیت کرونا در سطح شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۲۸۸ نفر بیمار بستری داریم و ۶۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با توجه به آمار، تبدیل وضعیت رشت‌ به قرمز هم دور از انتظار نیست زیرا تعداد بستری‌ها در حال افزایش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به فعالیت اصناف چهارگانه و گروه‌هایی که در این حوزه مشخص شدند، تصریح کرد: فعالیت اصناف بر مبنای وضعیت نارنجی تنظیم شود البته بازرسی‌های کرونایی باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و دستگاه‌ها نیز در این حوزه حضور پیدا کنند.

فتح‌اللهی ادامه داد: عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به زیر ۶۰ درصد رسیده، این شرایط نگران کننده را برای استان به وجود آورده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها به خصوص صداوسیما بیش از پیش در این حوزه اطلاع رسانی لازم را انجام دهند، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای کاهش و ارتقا خدمات رسانی بهره گرفته شود.‌

لینک کوتاه: asriran.com/003GQl

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیماری کرونا ویروس شهرستان رشت ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد