Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیده زهرا شریعت پناهی، به افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را طی می‌کنند، توصیه کرد: مصرف دمنوش ها، میوه و سبزی‌ها به دلیل دارا بودن املاح و ویتامین‌ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در ایام نقاهت کرونا هستند و حالت نشاط آور و توان زایی در این افراد را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بیماران کرونایی در ایام نقاهت بیماری دچار مشکلاتی نظیر کاهش وزن، از بین رفتن بافت عضلانی، کاهش اشتها، مشکلات تنفسی، خستگی، اختلالات بویایی و چشایی می‌شوند که باید با مصرف غذاهای پرکالری و پروتئین جبران شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه افزود: غذاهایی که از پروتئین بیشتری اعم از گیاهی یا حیوانی نظیر سوپ‌ها، گوشت‌ها و لبنیات برخوردار هستند، می‌توانند کاهش وزن و عضله در دوران نقاهت کرونا را بهبود بخشند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مصرف دمنوش ها در ایام نقاهت کرونا را مفید برشمرد و اظهار کرد: مصرف دمنوش ها انتخاب خوبی برای کاهش التهاب در بین بیماران مبتلا به کرونا هستند زیرا با کاهش التهاب، حالت نشاط آوری و توان زایی در فرد ایجاد می‌کند.

به گفته وی، مصرف میوه و سبزی نیز به دلیل افزایش دریافت ویتامین‌ها و املاح باید در این دوران بیشتر مصرف شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به وجود کم اشتهایی، مشکلات تنفسی و خستگی زودرس در ایام نقاهت بیماران کرونایی گفت: این افراد باید تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش داده و حجم آن هر وعده را کاهش دهند. باید هر دو ساعت غذاهای با حجم کم ولی پرکالری و پر پروتئین، مصرف کنند.

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بیماران بی اشتها در دوران نقاهت بیماری کرونا باید غذاهایی نظیر شیر و عسل، میوه‌های طبیعی، عصاره گوشت و سوپ‌های میکس شده که نیازی به جویدن ندارند و به صورت مایع هستند را مصرف کنند.

شریعت پناهی خاطرنشان کرد: بیمارانی که با اختلال چشایی مواجه هستند، باید در پخت غذاها، از آبلیمو و ادویه‌های طعم دار استفاده کنند تا تمایل بیشتری به خوردن غذا پیدا کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: برای تمامی افرادی که دوران نقاهت بیماری کرونا را سپری می‌کنند دریافت انرژی، پروتئین و مایعات کافی ضرورت دارد.

پربیننده ترین ۵خوراکی برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ چرا هر چه می‌خوریم چاق نمی‌شویم؟ چه غذاهایی مانع ابتلا به کرونا می‌شود؟ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱/۱۷) چگونگی کنترل ترشح پشت حلق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا برجام ایام نقاهت نقاهت بیماری دوران نقاهت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • توضیح گلر جوان پرسپولیس درباره شوت عبدالکریم!
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند