Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:52:03 GMT

چرا مرغ گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۴۴۹۷

چرا مرغ گران شد؟

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، امید گیلان پور در ارتباط تصویری با خبر ۱۴ شبکه یک سیما، اظهار داشت: افزایش در عواملی مانند دستمزد، هزینه حمل و نقل، بستر پرورش و افزایش قیمت واکسن و داروها که حدود ۴۰ درصد هزینه تولید مرغ را تشکیل می‌دهند موجب شد برای پایداری تولید، قیمت مرغ را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در مورد مرغ و تخم مرغ نهاده اصلی یعنی خوراک طیور را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می‌کنیم و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم. در این آنالیزی که منجر به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان شده است هزینه خوراک طیور در مقایسه با زمانی که قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را محاسبه کردیم کمتر از ۵۰ تومان افزایش داشته است. زیرا در آن زمان ما همه خوراک دام را نمی‌توانستیم به قیمت مصوب تهیه کنیم، اما اکنون همه نیاز مرغداران با قیمت‌های مصوب در اختیارشان قرار می‌گیرد.

گیلان پور گفت: هم اکنون قیمت به عنوان مهم‌ترین مؤلفه بازار اصلاح شد که امیدواریم به وضع قبل برگردیم تا مردم مرغ مصرفی خود را به بهترین شکل ممکن و با قیمت‌های مصوب تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر عرضه گسترده مرغ داشتیم، افزود: باید در نظر داشت که مرغ یک روزه تولید نمی‌شود و ۴۵ روز دوره پرورش مرغ است و بعد به بازار عرضه می‌شوند، بنابراین قبلاً پرورش پیدا کردند و اکنون امکان عرضه محیا شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وقتی قیمت شرایطی داشته باشد که برای تولید کننده پوشش کامل هزینه‌هایش ممکن نباشد، به طور طبیعی مقاومت‌هایی درباره عرضه وجود خواهد داشت. ضمن اینکه مساله چند قیمتی هم به این موضوع شدت بخشیده است. به طور نمونه در شهرهایی که اصرار به تثبیت قیمت در ۲۴ ساعت داشتند مشاهده شده که از یک طرف مصرف به شدت افزایش پیدا کرده بود و با صف مواجه بودیم و در مقابل در فروشگاه‌ها، کالاها با قیمت‌های بالاتر به وفور مشاهده می‌شد.

گیلان پور در پاسخ به این پرسش که مسئولیت نظام توزیع به عهده چه کسی است؟ افزود: مسئولیت ستاد تنظیم بازار، ایجاد هماهنگی میان اجزای مختلف بازار بوده و سازمان حمایت به عنوان متولی امر قیمت گذاری کار کارشناسی را انجام داده است.

وی ادامه داد: موضوع مواد غذایی، بازار تخصصی دارد و بر اساس قانون، تمرکز اختیارات مربوط به این موضوع در وزارت جهاد کشاورزی بوده که دو سال است به وزارت صمت واگذار شده است و همکاران ما در این وزارتخانه هم مشغول فعالیت در این باره هستند ضمن اینکه وقتی قیمت دچار انحراف می‌شود بقیه اجزای بازار هم دچار مشکل می‌شوند.

پربیننده ترین قیمت جدید میوه اعلام شد گوشت قرمز کیلویی چند؟ با احتکار و منجمدکردن مرغ رو به رو هستیم/ تمام مسئولیت تنظیم بازار بر عهده وزارت جهادکشاورزی نیست قیمت کالاهای اساسی در «ماه رمضان» اعلام شد شکاف عمیق قیمتی در بازار صیفی‌ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مرغ برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که نباید معیار تعرفه خدمات مهندسی، قیمت ماست باشد، اقدام وزارت راه و شهرسازی در نحوه ابلاغ تعرفه‌های جدید را هوشمندانه دانست. - اخبار اقتصادی -

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تعیین تعرفه حق‌الزحمه مهندسان، اظهار کرد: افزایش 27 درصدی اعلام شده در واقع با بدیهیات اقتصاد و حقوق مهندسان و فعالان صنعت ساختمان و تورم کشور تورم هم‌خوانی ندارد.

وی افزود: بارهای گفته‌ام که بنیان این رویه در خصوص اتصال نرخ خدمات مهندسی به هزینه ساخت ایراد دارد، چراکه همواره هزینه‌های ساخت و سازها با تورم در ایران رقابت تنگاتنگی دارد و استفاده از این الگو مناسب حق‌الزحمه خدمات مهندسی نیست.

وی با تاکید بر این‌که لازم است شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان رویه جدیدی را برای تعیین تعرفه مهندسان به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، گفت:‌ البته با توجه به رویه موجود، این کار در اولویت شورای مرکزی نیست و اولویت آن رسیدگی به مسائل دیگری است که گاها در شان نزول این شورا و فعالیت‌های مهندسی نیست.

مصوبات کمیته 4 نفر برای افزایش نرخ خدمات مهندسی متوقف شد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در عین حال در خصوص عملکرد وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این وزارتخانه یک اقدام هوشمندانه در رابطه با ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی انجام داده است.

پورحاجت توضیح داد: این اقدام وزارتخانه حاوی نکات مثبتی برای قانون‌مداران و نکات تنبیهی است. در واقع وزارت راه  وشهرسازی سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها که بر مدار قانون بوده را تشویق کرده و اجازه اعمال این 27 درصد را داده که رقم قابل توجهی است. اما برخی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که خود را فراتر از قانون می‌بینند فقط 5 تا 6 درصد اجازه افزایش تعرفه را دارند.

وی یادآور شد: مرداد سال گذشته وزیر راه و شهرسازی طی ابلاغیه‌ای دستور توقف مصوبات کمیته 4نفره استان درخصوص افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان را صادر کرد. سازمان‌هایی که مصوبات را متوقف کردند امسال می‌توانند 27 درصد تعرفه خدمات مهندسی را افزایش دهند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌‌که معتقدیم باید نرخ خدمات در نقاط کشور شناورتر شود، اضافه کرد: قطعاً هزینه خدمات مهندسی در شمال تهران و در جنوب تهران متفاوت است. قطعاً هزینه‌های دفتری و ستادی مهندسان در شمال و جنوب تهران با هم خیلی تفاوت دارد. به‌عنوان مثال هزینه دفتر مهندسی در شمال تهران ماهانه 60 تا 100 میلیون تومان است که در  مناطق جنوبی این هزینه به مراتب کمتر است. این موضوع برای کل جغرافیای کشورمان صادق است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان اظهار کرد:‌ این در حالی است که به‌نظر می‌رسد برای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی تعیین نرخ خدمات مهندسی ساختمان اهمیتی ندارد.

وی اضافه کرد: هفته گذشته با رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان جلسه‌ای داشتم و گفتم تعیین تعرفه خدمات مهندسی یکسان برای کل کشور عادلانه نیست که وی در پاسخ اعلام کرد نرخ ماست در سراسر کشور یکسان است. این‌که معیار تعیین تعرفه خدمات مهندسی، ماست باشد کار درستی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی