Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@14:06:14 GMT

نحوه محافظت از چشمان در برابر تب یونجه

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۴۵۵۵

متخصصان می‌گویند تب یونجه یکی از رایج‌ترین حساسیت‌ها است که در فصل بهار دیده می‌شود.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از اکسپرس نوشت: تب یونجه یک حساسیت فصلی است که به ویژه در فصل بهار دیده می‌شود. در این بیماری افراد ممکن است به چیز‌های زیادی مانند گرده ها، دانه‌های درختان و علفزار حساسیت نشان دهند که در نتیجه آن قرمزی، درد، خارش و آب ریزش چشم رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز سلامت همگانی انگلیس اعلام کرده است به طور معمول سالانه ۱۸ میلیون نفر در این کشور شاهد ابتلا به حساسیت تب یونجه هستند که نشان دهنده میزان بالای همه گیری این بیماری است.

از ابتدای بهار تا اواسط شهریور ماه سطح گرده‌های گیاهان در هوا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این گرده‌ها می‌توانند به راحتی باعث بروز تب یونجه در افراد شوند. مارک شلتون، یک چشم پزشک انگلیسی در این باره می‌گوید: برخلاف تصور، تب یونجه تنها یک حساسیت معمولی نیست که چشمان را درگیر می‌کند. این حساسیت می‌تواند منجر به اختلال در خواب و تمرکز کردن فرد، درد گوش و سردرد و احساس خستگی و درماندگی بیمار شود.

این متخصص تاکید دارد: ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به تب یونجه، اجتناب از کار در بیرون از خانه همزمان با افزایش گرده‌های گیاهان در هواست. افرادی که از لنز چشم استفاده می‌کنند باید بدانند که این موضوع می‌تواند یک لایه مقاومتی در برابر گرده‌ها ایجاد کند.

با این حال، لنز‌های چندبار مصرف می‌توانند در صورت ابتلای فرد به تب یونجه، باعث تشدید علائم بیماری شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است مصرف مشروبات الکلی می‌تواند علائم این بیماری را تشدید کند.

توجه به نظافت در فصولی که گیاهان در حال گرده افشانی هستند بسیار ضروری است. گرده‌ها می‌توانند در مو‌های سر مخفی شده و به چشمان برسند. همچنین لباس‌ها به راحتی می‌توانند گرده‌ها را در خود مخفی کنند. به همین دلیل نیز برخی متخصصان معتقدند بهتر است به جای خشک کردن لباس‌ها در بالکن یا حیاط، آن‌ها را در داخل خانه خشک کنید.

برای کاستن از هرگونه تماس با گرده‌های گیاهان، هم اینک دستمال‌های مرطوبی در بازار وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به پاک کردن صورت و اطراف چشم خود از گرده‌ها کنید.

رایج‌ترین راهکار برای کاهش علائم تب یونجه استفاده از قطره چشم است. دو مدل قطره چشم در این مواقع تجویز می‌شود که یکی پاک کننده چشم بوده و دیگری باعث ایجاد ثبات در سلول‌های چشم می‌شود. در این زمینه تنها یک متخصص چشم می‌تواند نوع قطره‌ای که باید استفاده کنید را مشخص کند.

متخصصان می‌گویند استفاده اشتباهی از قطره چشم می‌تواند باعث بدتر شدن علائم بیماری شود. به طور معمول برای اثرگذاری مناسب، افراد باید ۵ تا ۱۴ روز اقدام به مصرف قطره چشم کنند.

بیشتر بخوانید: زنگ خطر کرونا دوباره به صدا درآمد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت چشم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چشم قطره چشم تب یونجه گرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد

به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدری‌نیا، کارگردان «بی‌واسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحه‌سازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیت‌های بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.

سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایت‌های کمتر دیده‌شده‌ای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.

رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامه‌سازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامه‌های تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.

مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامه‌های گفت‌وگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن می‌رود اما بعد تعطیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند