Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:35:47 GMT

مشهد و خراسان رضوی به سمت وضعیت قرمز کرونا پیش می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۴۸۳۷

مشهد و خراسان رضوی به سمت وضعیت قرمز کرونا پیش می‌رود

دکتر سید مهدی قلیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، مشهد، بینالود و بردسکن در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، ۲۵ شهرستان استان در وضعیت زرد و فقط سه شهرستان تایباد، باخرز و زاوه شرایط آبی را سپری می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد بستری‌شدگان روزانه در استان به بیش از ۲۰۰ نفر در روز افزایش یافته است که این میزان طی ۱۰ روز گذشته ۱۳۰ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت کل بستری‌شدگان در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از ۵۰۰ به بیش از ۷۴۰ نفر افزایش یافته است و از سوی دیگر آمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی ۲ رقمی شده است در حالی که تا چند روز گذشته آمار فوت‌شدگان یک رقمی بود.

قلیان افزود: کرونای انگلیسی در تمام  استان خراسان رضوی و کشور پخش شده است لذا همه موارد مشکوک از نوع جهش یافته تلقی می‌شود و باید توجه داشت که سرایت و واگیری نوع جهش یافته جدی و خطرناک است.

وی اضافه کرد: از افرادی که هر گونه علائم مشکوک دارند تقاضا می‌شود که در خانه‌هایشان بمانند و اگر از مسافرت و به ویژه سفرهای خارجی برگشته‌اند به مدت ۱۰ روز به دیدار بستگانشان نروند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۷۴ تن دیگر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۵۰۶ تن رسیده است.

در این مدت ۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۳۶۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا تربت جام مشهد سبزوار نیشابور تربت حیدریه گناباد بینالود دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بردسکن محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تربت جام مشهد کرونا تربت جام مشهد سبزوار نیشابور تربت حیدریه گناباد بینالود دانشگاه علوم پزشکی مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بردسکن محدودیت های کرونا اخبار کنکور خراسان رضوی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند

حسن جعفری مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد