Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:59:50 GMT

پهنای باند اینترنت کردستان ۳۰ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۴۸۵۸

پهنای باند اینترنت کردستان ۳۰ برابر افزایش یافت

فردین سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضریب نفوذ کاربران اینترنت ثابت و سیار در ابتدای دولت تدیبر و امید ۱۶.۳۷ درصد بود و اکنون براساس آخرین آمار به ۸۶.۸۷ درصد ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت استان در ابتدای این دولت ۲۴۷ هزار و ۹۳۵ مشترک بود که اکنون این رقم به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۴۹ مشترک رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۹۵۷ (۷۲.۷ درصد) روستای بالای ۲۰ خانوار این استان حداقل به یکی از سرویس‌های اینترنت پرسرعت دسترسی و یا بالای ۷۰ درصد اینترنت ۳G/۴G دارند.

سعیدی افزود: توسعه ۱۰ هزار پورت تلفن ثابت روستایی در ۱۱۹ روستای کردستان برای ارتقای شبکه تلفن ثابت این روستاها از محل اعتبارات USO(طرح خدمات اجباری روستایی) وزارت متبوع، اتصال ۵۲۳ روستا به اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات و اتصال ۵۵۷ روستا به اینترنت پرسرعت بی سیم LTE از دیگر اقدامات انجام شده در هشت سال گذشته در استان است.

وی گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دولت در استان، می‌توان به ایجاد سرویس اینترنت پرسرعت تلفن همراه ۳G/۴G در ۶۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار و ارتقای پوشش تلفن همراه ۵۶ روستای استان به تکنولوژی ۳G/۴G از محل اعتبارات USO اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برگردان ۳۵۲ سایت WLL روستایی شرکت مخابرات به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار همراه اول در هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۱۶ سایت روستایی پوشش تلفن همراه ۳G/۴G از محل اعتبارات وزارتخانه احداث و راه‌اندازی شد.

سعیدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۸۹ سایت جدید اینترنت پرسرعت بی سیم LTE(های وب)، اظهار داشت: از این تعداد، تاکنون ۳۹ سایت آن راه‌اندازی شده و ۵۰ سایت در مراحل مختلف بتن ریزی، نصب دکل و نصب تجهیزات است.

کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در استان ۷۲ درصد است.

برچسب‌ها اینترنت کردستان دولت تدبیر و امید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت کردستان دولت تدبیر و امید اینترنت کردستان دولت تدبیر و امید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخبار کنکور اینترنت پرسرعت تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟

تین نیوز

ابهامات و عدم شفافیت این سوال را مطرح می کند که اپراتور ایرانسل با مزایده میلیونی خط های رند تلفن همراه بر تنور گرانی های قمار گونه و سودجویی عده ای خاص میدمد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.
خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.
بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.
اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می رسد.


این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه جا می شود که البته روزانه بر قیمت خط های رند هم افزوده می شود در حالی که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره های گران قیمت تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • همراه پرخرج
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!