Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از سیاست های ایالات متحده آمریکا در قبال این کشور به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در جریان نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه، تأکید کرد: دمشق که با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با جدیت تمام همکاری کرده است، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی از سوی هر طرفی که صورت بگیرد را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین یادآور شد: کشورهای غربی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا اتهامات بی اساسی را به دمشق وارد می سازند. دمشق در زمینه تسلیحات شیمیایی هر نوع همکاری لازم با نهادهای ذی ربط را انجام داده است.

صباغ در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دولت سوریه همچنان خود را ملزم به همکاری با سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی می داند. ما همچنین از سفر اعضای کمیته حقیقت یاب به دمشق در ماه مارس برای تحقیق پیرامون استفاده از تسلیحات شیمیایی استقبال می کنیم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین ضمن انتقاد از برخی سیاست های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، عنوان کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که این سازمان گزارشهای کارشناسان و شخصیت های علمی در رابطه با استفاده از سلاح های شیمیایی در «دوما» را نادیده می گیرد.

وی افزود: لازم است که سازمان ملل متحد به اطلاعات مربوط پیرامون تلاش تروریست های موسوم به کلاه سفیدها برای انجام حملات شیمیایی در مناطق مختلف سوریه اهتمام داشته باشد. بسیار جای تأسف دارد که سازمان ملل متحد به زمین بازی ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است.

کد خبر 5183285 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه سازمان ملل متحد ایالات متحده امریکا بسام صباغ ایالات متحده امریکا عراق ایران کمیسیون ویژه برجام روسیه برجام فلسطین رژیم صهیونیستی عربستان سعودی اردن ترکیه افغانستان اوکراین سوریه ایالات متحده آمریکا تسلیحات شیمیایی سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است