Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن بر آمادگی کامل صنعا برای مبادله اسیران به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسیران دولت نجات ملی یمن، مجددا بر آمادگی برای انجام عملیات تبادل گسترده و کامل همه اسیران اگر طرف دیگر ابراز آمادگی کند، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیت خود در شب گذشته اعلام کرد: ما بارها آمادگی کامل خود را برای انجام عملیات مبادله فراگیر و کامل همه اسیران اعلام کرده‌ایم.

المرتضی تاکید کرد: ما بازهم تاکید می کنیم که آماده هستیم تا در صورتی که طرف دیگر آماده باشد به ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان مبادله اسیران انجام شود.

از سوی دیگر «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی یمن هم بر مبادله اسیران تاکید کرد و متجاوزان و متحدان آن و سازمان ملل را مسئول تاخیر در این زمینه دانست و گفت: این یک پرونده بشردوستانه است که نباید منوط به انتخاب لیست‌های خاص یا مطالبات بستگان درجه یک مزدوران با هزینه دیگران شود. در این راه حل همه باید بصورت مساوی در نظر گرفته شوند.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر 2018 در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که 15 هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و 100 اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبادله اسیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در استان قم با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت آنلاین از شهر قم و جمعی دیگر از معاونان و مدیران برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این جلسه بعد از شنیدن گزارش میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها در استان قم با اشاره به اهمیت این پروژه در استان قم، گفت: این شهر از نخستین فعالان در حوزه فناوری اطلاعات در کشور بوده است و با افتتاح پروژه فیبر نوری در قم امیدواریم این استان مانند گذشته پیشتاز اقتصاد دیجیتال و حوزه تولید محتوای دیجیتال شود.

وزیر ارتباطات در این جلسه خطاب به رئیس هیات مدیره شرکت شاتل (مجری فیبر نوری استان قم) تاکید کرد که با افزایش تجهیزات و دستگاه‌ها در این استان تا سفر رییس جمهوری، هر چه سریعتر کل استان قم را تحت پوشش این پروژه قرار دهند.

وی با اشاره به مصوبه‌ای قانونی که در بودجه امسال برای تسهیل در اجرای این پروژه آمده است، افزود: این مصوبه برای اجرای سریع این پروژه بسیار کارگشاست و اپراتور‌های فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکار‌ها با استفاده از ظرفیت این مصوبه می‌توانند در سال جاری بخش بسیاری از این پروژه را به سرانجام برسانند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که از شهر قم به صورت آنلاین در جلسه حضور داشت نیز گزارشی از آخرین وضعیت اجرای این پروژه ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه از ۷ شهر استان قم ۶ شهر به طور کامل تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: اجرای پروژه بین شهری در این شهر‌ها نیز تا چند روز آینده به پایان می‌رسد.

لاجوردی با اشاره به اینکه در شهر قم نیز نیاز به حدود ۳۰۰ کیلومتر حفاری داریم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ کیلومتر با شعاع ۱۰۰ متری منازل و کسب وکار‌ها انجام شده و با افزایش دستگاه‌ها و تیم‌های جدید باقی مانده نیز در چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گل‌گهر در آستانه جام حذفی کامل شد
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • آمادگی کامل اصفهان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • استان اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را دارد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی