Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:25:40 GMT

دوست ندارم به تنهایی دوبله کنم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۶۱۴۴

دوست ندارم به تنهایی دوبله کنم

دوبله در شرایط کرونا هم به کار خود ادامه داد. دوبله فیلم از جمله کارهایی است که هیچ وقت تعطیلی نداشته است. اتفاقاً در شرایط کرونا و خانه نشینی که مردم بیشتر سراغ فیلم می‌روند، اوضاع دوبله فیلم هم اگر عالی نباشد اما خوب است. امیدوارم کرونا هر چه زودتر برود. چون تفاوتی که بین دوبله در شرایط ماقبل کرونا با اکنون وجود دارد این است که فضا و زیبایی و جلوه‌ای که داشت از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دوبلورها تک تک به اتاق دوبله می‌روند و تمام متن را بدون اینکه پاسخ نقش مقابلشان را بشنوند می‌گویند و می‌روند. اوایل خیلی کارمان سخت بود اما از آنجایی که ما ملتی هستیم که خیلی زود شرایط را می‌پذیریم و با آن خودمان را وفق می‌دهیم، بالاخره به آن شرایط سخت عادت کردیم. من دوست ندارم تنهایی دوبله کنم. چون دوبله مستلزم کار دسته جمعی است. دوبلورها با هم بده بستان می‌کنند انگار به جای بازیگران به نوعی بازی می‌کنند و همین حال و هوای دوبله را خوب می‌کند. اما اکنون من می‌روم و به‌جای یک نقش حرف می‌زنم. قبل از شرایط کرونا یک فیلم سینمایی را اگر از ساعت 9 صبح شروع می‌کردیم تا 4 بعداز ظهر تمام می‌شد. اما اکنون مدیر دوبلاژ باید 5 روز به‌خاطر یک فیلم برود و این کار را سخت کرده است. اما دوبلورها کار این روزهایشان این شده است که از یک استودیو به استودیوی دیگر بروند و به‌جای نقش‌ها حرف بزنند. واقعاً امیدوارم دوباره شرایط دوبله به حالت قبل برگردد.
کار دوبله برای جوان ترها و آنهایی که در یکی، دو دهه اخیر وارد این حرفه شده‌اند اگر فراگیریشان خوب باشد و عشق به کار داشته باشند، کار خوبی است. البته عده‌ای به خاطر اینکه پول بیشتری گیرشان بیاید بدون وسواس و حساسیت لازم کار می‌کنند تا امورشان بگذرد. آن دست از دوبلورهای جوان که صدا و استعداد خوبی در این زمینه دارند، می‌توانند آینده دوبله را حفظ کنند. این حرفه به گونه‌ای است که نمی‌توان در مورد آینده آن به صراحت سخن گفت. اما در مجموع اکنون وضعیت دوبله در ایران خوب است. این را از تعداد فیلم های دوبله شده در نماوا، فیلیمو و شرکت‌های دیگر پخش فیلم می‌توان به وضوح مشاهده کرد. آنچه در حرفه دوبله کار را با سختی مواجه کرده است، دستمزد پایین دوبلورهاست. جلسه‌ای به همین منظور برگزار شد که امیدوارم نتیجه خوبی در پی داشته باشد و دستمزد دوبلورها هم افزایش پیدا کند. دوبله حرفه‌ای است که هر کسی در آن نمی‌تواند بماند، چرا که باید عاشقش باشی تا در این کار بمانی.



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!

تعداد بازدید : 16 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 117 وقتی از نعیمه نظام دوست پرسیده شده که دوست دارد با کدام بازیگر مرد سینما ازدواج کند، با ذوق نام مهران مدیری را گرفت، مهران مدیری برای نخستین بار خجالت زده شد. این لحظات بامزه از برنامه اسکار را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت