Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:45:15 GMT

طرز تهیه نان چربی غذای لذیذ و خوشمزه شوشتری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۶۹۷۱

طرز تهیه نان چربی غذای لذیذ و خوشمزه شوشتری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نان چربی یکی از غذا‌های سنتی و خوشمزه شوشتر در استان خوزستان است. در ادامه شما را با طرز تهیه نان چربی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نان چربی شوشتری یکی از غذا‌های سنتی است که در قدیم، ظهر روز عروسی برای خانواده داماد سرو میشد. این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل می‌توانید تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم جهت تهیه نان چربی:

گوشت بدون استخوان و با چربی نیم کیلو
لپه خیس شده ۲ پیمانه
پیاز درشت ۱ عدد
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
زعفران ساییده شده یک قاشق غذا خوری
روغن (ترجیحا حیوانی) ۴ قاشق غذا خوری
کشمش سرخ در صورت تمایل ۱ پیمانه

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از باقلوای گوشت مقوی و چیکن استراگانف حرفه‌ای به سبک سرآش‍پز تا دسر خوشمزه برای ماه رمضان + تصاویر

طرز تهیه نان چربی:
لپه‌ها را تفت می‌دهیم (این کار بخاطر جلوگیری از له شدن لپه‌ها در حین پخت است). پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم.

گوشت را خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم. ادویه جات را اضافه و تفت می‌دهیم و سپس آب را اضافه کرده روی اجاق قرار می‌دهیم.

بعد از نیم ساعت از جوش آمدن غذا، لپه‌ها را اضافه می‌کنیم. شعله را کم کرده تا پخته شود و زعفران را در آخر پخت به غذا اضافه می‌کنیم.

در این مرحله از طرز تهیه نان چربی وقتی غذا پخت کشمش‌ها را تفت داده و با روغن به آن اضافه می‌کنیم. آب غذا را در ظرف گود و بزرگی ریخته و نان‌ها را یکی یکی در آن خیس تا چربی آب غذا را به خود بگیرد.

وقتی یک طرف نان کاملا زرد شد در ظرف گذاشته و مقداری از مواد که گوشت و نخود می‌باشد در وسط آن قرار می‌دهیم.


فوت و فن‌های پخت نان چربی

برای بهتر درست کردن نان چربی به نکات زیر توجه نمایید:

در صورت تمایل می‌توانید کمی کشمش بی دانه (پلویی) هم روی آن بپاشید.

می‌توانید نان‌ها را روی هم بگذارید و مواد را یک جا بریزید یا اینکه برای هر کس جداگانه در ظرف مناسب سرو کنید.
اضافه کردن کمی زرشک غذا را خوشمزه‌تر می‌کند.

حتما لپه را از شب قبل در آب خیس کنید و اگر فراموش کردید آن را ۲ بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و بعد بپزید البته قبل از این کار آن را با کمی روغن تفت دهید تا وا نرود.

منبع: دلگرم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه اضافه می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه