Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@11:21:41 GMT

خوشحالی سئول از احتمال آزادسازی کشتی توقیف شده

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۱۱۱

خوشحالی سئول از احتمال آزادسازی کشتی توقیف شده

«چوی یانگ سام» سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در یک نشست رسانه ای گفت که دولت از نزدیک مواضع ایران در مورد این کشتی را دنبال می کند و انتظار می رود بزودی «خبرهای خوبی» در مورد آزادسازی کشتی کره جنوبی منتشر شود.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه توقیف نفتکش کره ای  بر روابط دو جانبه «سنگینی» کرده است، گفت: حل و فصل این موضوع «یک نقطه عطف مهم برای توسعه روابط سئول و تهران» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی همچنین گفت: دولت کره جنوبی حداکثر تلاش خود را خواهد کرد تا زمانی که مسئله حل شود با نهادهای مربوطه همکاری کند.

گزارش می افزاید: سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است که تحقیقات در مورد توقیف کشتی کره ای به صورت انجام شده است که برای کشتی و ناخدا مفید باشد قوه قضائیه نیز با دیدگاه مثبتی به پرونده پرداخته است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

همزمان رسانه های کره جنوبی اعلام کردند: «چانگ سیه کون» نخست وزیر کره ظرف چند روز آینده برای مذاکره در مورد آزاد سازی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن به ایران سفر می کند.

312 310

کد خبر 1502316

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب ظهر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، با انجام عملیات منظم و هماهنگ در محورهای مواصلاتی استان به ۵ دستگاه تریلی تانکر دار مشکوک شده شده که جهت بررسی بیشتر انها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از تریلی‌ها، مقدار ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال کشف کردند.

شجاعی نسب افزود: مأموران در این رابطه ۵ دستگاه تریلی توقیف و ۵ نفر متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 6094087

دیگر خبرها

  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس خراسان جنوبی