Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، بعد از اجرای قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته، میزان اورانیوم ۲۰ درصد ایران به ۵۵ کیلوگرم رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و اجرای آن از 5 اسفند ماه 1399، افزود:بخش مهمی از این قانون در خصوص غنی سازی 20 درصد به میزان سالانه 120 کیلوگرم بود که بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفت و روند غنی سازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا امروز 55 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد تولید شده است و تقریبا ما نصف راه را رفته ایم و با این روند ما می‌توانیم زودتر از 8 ماه به هدف مد نظر برسیم.

کمالوندی گفت: نرخ تولید اورانیوم 20 درصد ما الان بسیار بالاتر از قبل از برجام است و بر اساس آمار و ارقام 30 درصد بیشتر از قبل از برجام ظرفیت تولید 20 درصد داریم.

وی افزود: الان ما حدود 16 هزار و پانصد سو ظرفیت غنی سازی داریم که این عدد قبل از برجام 12 هزار و پانصد سو بود.

سخنگوی سازمان انرزی اتمی با اشاره به تولید سانتریفیوژ‌های جدید در سال‌های گذشته، گفت: ممکن است امروز تعداد سانتریفیوژ‌های ما کم شده باشد، اما به دلیل استفاده از نسل جدید سانتریفیوز‌ها مثل IR6 که 8 برابر سانتریفیوژ‌های نسل اول ظرفیت دارند، نرخ تولید اورانیوم ما افزایش یافته است.

کمالوندی ادامه داد: در حال حاضر ما هزار ماشین IR2M داریم که مستقر شده‌اند و یا یک آبشار IR4 راه اندازی شده و آبشار دوم این سانتریفیوژ هم راه اندازی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به مصوبه مجلس، یک آبشار IR6 انجام شده و آبشار‌های بعدی هم در راه است و با این روند که پیش گرفته شده است سرعت غنی سازی ما نسبت به قبل افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: اگر ما در یک زمانی 9 تن مواد خود را به خارج فرستادیم الان 5 تن مواد داریم و می‌توانیم بگوییم به سرعت هر آنچه مورد نظر بوده برای احیای آنچه که به خاطر برجام کنار گذاشتیم، داریم به دست می‌آوریم و به سرعت در موقعیتی قرار می‌گیریم که بهتر از قبل برجام است.

کمالوندی گفت: در حوزه غنی سازی فاصله ما نسبت به قبل از برجام، فاصله‌ای صد‌ها کیلومتری است و وضعیت بسیار خوبی با انواع ماشین‌ها داریم.

عراقچی: آمریکا در جلسه‌ای که ایران حضور داشته باشد نخواهد بود/ بازگشت طرفین به برجام در یک مرحله صورت می‌گیرد؛ اول آمریکا بعد ایرانچانگ هوا: آمریکا باید بدون قید و شرط به برجام بازگرددعراقچی: مذاکرات برجامی وین سازنده بود/ نشست آتی روز جمعه برگزار می‌شوددیپلمات ارشد روس: هیچ‌کس نمی‌داند احیای برجام چقدر طول می‌کشد


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی سازمان قبل از برجام غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور