Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- براساس جدیدترین رنگ‌بندی شیوع کرونا ۲۴ شهرستان فارس در وضعیت قرمز شیوع قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، به دنبال بحران شیوع گسترده کرونا در استان فارس وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان تغییر پیدا کرده است. 

عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس امروز در نشستی مجازی به خبرنگاران از این تغییر خبر داد و اظهار داشت: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان تغییر کرده و از مجموع 36 شهرستان 24 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه محدویت‌های اعلام شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا برای همه این شهرستان‌ها قابل اعمال است، گفت: 12 شهرستان استان نیز در وضعیت نارنجی هستند. 

این وضعیت نه تنها زنگ خطر که عین خطر و بحران در استان فارس است و هشدارهای جدی‌تری را از سوی مسئولان بهداشت و درمان استان در پی داشته است. 

تعداد کرونایی‌های نساجی به 10 نفر رسیدجانشین ستاد کرونا گیلان: طرح غربالگری شهید سلیمانی مجدداً در استان اجرا می‌شودروزهای سخت کرونایی در لرستان؛ در یک هفته بیش از 5000 لرستانی مبتلا شدند

در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزایش آمار مبتلاها و چهار رقمی شدن آن را به منزله انفجار کرونایی در ماه‌های اخیر اعلام کرد. 

به گفته وی پیامد نوروز امسال به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها، رقم خوردن شرایط سخت کرونایی از نظر میزان ابتلا، بستری بیماران و جان باختن هم استانی‌ها بود که طی روزهای اخیر، با شیب قابل توجهی در حال افزایش است.

لطفی شناسایی روزانه دو هزار بیمار جدید را در استان فارس به منزله کوه یخی سهمگین در جامعه دانست که نشان‌دهنده گستردگی چرخه‌های انتقال این بیماری بوده و تمامی ما را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم شیراز همچنین نسبت به خطر بالای گونه انگلیسی کرونا و قدرت بالای سرایت آن از فرد مبتلا به دیگران هشدار داد که حجم بالایی از بیماران کووید 19 استان در حال حاضر به این گونه مبتلا هستند که نشان می‌دهد در روزهای آینده، شرایط بحرانی‌تر نیز در پیش داریم.

انتهای پیام/424/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس

معاونت اجتماعی استان فارس از غرق شدگی ۵ نفر از شهروندان در شهرستان‌های استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از معاونت اجتماعی استان فارس، کرامت‌الله برومندی؛ فرمانده انتظامی فراشبند گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدگی 2 پسر در رودخانه‌ای حوالی روستای کورش‌آباد، بلافاصله ماموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد 2 پسر 18 و 25 ساله در حال عبور از رودخانه بوده‌اند که به علت جریان شدید آب، غرق شده‌اند.

فرمانده انتظامی فراشبند به شهروندان توصیه کرد: رودخانه‌ها و کانال‌های آب، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها حریم امنی برای شنا، تفریح و گذر نیست و نوجوانان باید به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان‌های ایمن استفاده کنند.

 غرق شدن 3 نفر در کانال آب‌رسانی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت هم بیان کرد: عصر روز شنبه 15 اردیبهشت در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن 3 نفر در کانال آب‌رسانی، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

فرشید زینلی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که 3 پسر که یکی 8 و دو نفر 11 ساله بوده‌اند، در کنار کانال مشغول بازی بوده‌اند که به دلیل بی احتیاطی به درون آب سقوط و منجر به فوت آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه اجساد متوفیان توسط عوامل امدادی از آب خارج شد، با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش، از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب فرزندان خود باشند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد