Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه خطاب به مقامات اوکراینی و گفت: ایران ضمن احترام روابط دو جانبه خود با سایر کشورها، در چارچوب حاکمیت ملی خود هیچگونه فشار و تهدیدی را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن بهاروند در پاسخ به اظهارات رسانه ای وزیر امور خارجه اوکراین و معاون وی اظهار کرد: ما اظهارات همکاران اوکراینی را در رسانه ها می بینیم و به آن توجه می کنیم ولی گاهی دلیل برخی اظهار نظرهای غیر سازنده را درک نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاید لازم باشد یکبار دیگر اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سانحه دلخراش سقوط هواپیمای اوکراینی را یادآوری نمایم. 
نمایندگان دولت اوکراین در مراحل مختلف تحقیقات از زمان سقوط هواپیما در صحنه حادثه تا خوانش جعبه های سیاه در پاریس حضور داشته اند. 
ما دو دور مذاکرات در کی اف و تهران داشته ایم و نمایندگان نهادهای مختلف ایران و اوکراین اعم از هواپیمایی کشوری، قضایی، نظامی، وزارتخانه های امور خارجه و غیره در جلسات حضور داشته اند و توضیحات جزئی در خصوص چگونگی وقوع این سانحه به آنها داده شده است. 

بهاروند افزود: توافق کردیم دور سوم مذاکرات با فاصله کوتاهی در کی اف برگزار شود که طرف اوکراینی ابتدا دور سوم را منوط به دریافت مدارکی نمود که سعی کردیم در حد مقدور آنها را در اختیار طرف اوکراینی قرار دهیم ولی با گذشت هفت ماه از دور دوم مذاکرات طرف اوکراینی تاریخ جلسه بعدی که قرار بود در کی اف انجام شود را اعلام نکرده است. با این حال جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از اتلاف زمان تصمیم گرفت تعهدات خود را مطابق حقوق بین الملل هوانوردی را با دقت و سرعت انجام دهد. سازمان هواپیمایی کشوری در زمان مقرر گزارش فنی تیم بررسی سانحه را در اختیار کشورهای ذیربط و ایکائو قرار داده و آن را جهت اطلاع عموم منتشر کرده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: مقصرین و قصور کنندگان در بروز این فاجعه شناسایی شده و اکنون کیفرخواست برای ۱۰ نفر صادر و دادگاه بزودی به پرونده رسیدگی خواهد کرد. بودجه جبران خسارت بازماندگان توسط دولت تامین و در اختیار وزارت راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفته است که آماده پرداخت به بازماندگان است. این خسارت مبلغی بیش از هفت برابر تعهد قراردادی ایران طبق کنوانسیون ورشو است و دولت ایران برای اینکه مبلغ را منصفانه نماید رویه های بین المللی در تعیین خسارت را هم در تعیین آن مورد توجه قرار داده است. همچنین با شرکت اوکراینی مائو تماس برقرار کرده و آمادگی خود را برای مذاکرات مربوط به جبران خسارت این شرکت در رابطه با هواپیما به شرکت اوکراینی اعلام کرده ایم.

بهاروند تصریح کرد: متاسفانه همچنان اظهارات غیر معمولی از مقامات دولت کانادا می شنویم که بدیهیات منطق حقوقی از آن حمایت نمی کند و قابل قبول نیست. در بعضی اظهار نظرهای همکاران اوکراینی نیز تهدیدات بی‌مبنایی برای اقدام حقوقی و مانند این نهفته است. لازم است تذکر دهم که جمهوری اسلامی ایران کلیه وظایف خود را طبق حقوق بین الملل انجام داده است و تا پایان نیز به همین منوال ادامه خواهد داد. به همین دلیل از هیچ لفاظی و یا اقدام محتمل دیگر خارج از عرفی بیمناک نیست. 


این دیپلمات ارشد ایرانی تاکید کرد: ایران ضمن احترام روابط دو جانبه خود با سایر کشورها، در چارچوب حاکمیت ملی خود هیچگونه فشار و تهدیدی را نپذیرفته و در مقابل هر اقدام غیر منطقی و غیر معقولی در رابطه با خود متناسب عمل خواهد کرد و کوچکترین اقدام یکجانبه ای را با ابزار مشروع، قانونی و دیپلماتیک پاسخ خواهد داد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سانحه هواپیمایی اوکراین سقوط هواپیمای اوکراینی اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست

تین نیوز

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده ‎است.​

به گزارش تین نیوز به نقل  از ایرنا؛ فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده اند که می توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت: براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی و اتوبوس رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

امکان خرید بلیت نیم بها از سامانه های حمل ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه های متولی است. وظیفه ای که مسوولیت دولت ها بود اما سال ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین شهری را به شکل نیم بها خریداری کنند.​

با امضای تفاهم نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت های حمل ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم