Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:32:21 GMT

عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۸۲۶

عدم حصول پیشرفت در فرایند تشکیل کابینه لبنان

روزنامه «الأخبار» اعلام کرد که هنوز پیشرفتی در روند تشکیل کابینه جدید لبنان حاصل نشده است؛ کما اینکه موضع ریاست جمهوری در کاخ بعبدا در این زمینه نیز همچنان ثابت است.

 روزنامه لبنانی «الأخبار» با انتشار مطلبی به بررسی آخرین وضعیت تشکیل کابینه جدید لبنان پرداخت. این روزنامه تأکید کرد که هنوز پیشرفت ملموسی در عرصه تشکیل کابینه جدید لبنان حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، روزنامه الاخبار در این زمینه نوشته است: طی روزها و ساعات گذشته نیز رایرنی های زیادی پیرامون تشکیل دولت جدید لبنان میان طرف‌های مختلف و تأثیرگذار انجام شده است با این حال، هیچیک از این رایزنی‌ها، موفقیت آمیز نبوده اند.

این روزنامه لبنانی در ادامه مطلب خود اعلام کرده است: بر اساس آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است، می‌توان گفت که پرونده تشکیل دولت جدید لبنان محکوم به درجا زدن است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر پیشرفت در فرایند تشکیل دولت جدید مشاهده نمی‌شود.

روزنامه مذکور همچنین عنوان کرده است: به نظر می‌رسد که در این میان، فرانسه نیز تلاش می‌کند تا طرح خود را در لبنان به ثمر بنشاند. برخی معتقدند که راه تشکیل دولت جدید لبنان از مسیر پاریس می‌گذرد. به نظر می‌رسد که طی روزهای آینده برخی شخصیت‌های لبنانی به پاریس سفر کنند.

الاخبار در ادامه یادآور شده است: در همین حال، موضع ریاست جمهوری لبنان در کاخ بعبدا در قبال تشکیل کابینه کاملاً ثابت است و هنوز این موضع دستخوش تغییر نشده است. «میشل عون» رئیس جمهور لبنان همچنان معتقد است که تشکیل دولت جدید باید از مسیر قانون اساسی انجام شود و در این زمینه سازوکارهای قانونی مد نظر قرار گیرند.

چندی پیش بود که دیدار نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه در لبنان با رئیس جمهور این کشور درباره پرونده تشکیل کابینه جدید بدون نتیجه به پایان رسید. پس از پایان این دیدار، سعد الحریری مدعی شد: «رئیس جمهور عون برگه‌ای را به من داده که دربرگیرنده یک سوم تعیین کننده برای تیم سیاسی‌اش است».

الحریری گفت که این اقدام رئیس جمهور برخلاف قانون اساسی است، چرا که به گفته وی، بر اساس قانون اساسی لبنان نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه، برگه کابینه پیشنهادی را قبول نمی‌کند.

این درحالی است که رئیس جمهور لبنان نیز به رسانه‌های این کشور گفته است که حریری در جریان حضور در کاخ بعبدا خیلی عجله داشت و تمام تلاش خود را به کار بست تا جلسه مهم برای تشکیل کابینه بیش از ۱۰ دقیقه به طول نینجامد. رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که تلاش‌های عون برای متقاعد ساختن حریری جهت تشکیل یک کابینه توافقی با بن بست مواجه شد./ مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیل کابینه جدید تشکیل دولت جدید رئیس جمهور جدید لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در پیام حسین امیرعبداللهیان آمده است: فرارسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را به ملت، دولت و خانم نالدی پاندور، وزیر امور خارجه این کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی افزود: توجه به اهمیت جایگاه چندجانبه گرایی در سیاست خارجی دولت، منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات گسترده میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی در چارچوب بریکس شد و در همین راستا شاهد پیشرفت و توسعه مناسبات دوجانبه در دوره اخیر هستیم.

وزیرامور خارجه تصریح کرد: اقدام قاطع حقوقی آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و مواضع صریح این کشور در دفاع از فلسطین ثابت کرد که آرمان‌های نلسون‌ماندلا در مبارزه با ظلم و تبعیض، همچنان زنده است.

امیرعبداللهیان افزود: شادکامی و سعادت مردم آفریقای‌جنوبی و همچنین موفقیت و استمرار پیشرفت‌های دولت این کشور دوست را آرزو دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)