Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خشکسالی معضل بزرگی است که این روزها دامنگیر روستاها و روستائیان شهرستان گناباد به ویژه دامداران شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد ، آمارها و ارقام همگی حاکی از این است که میزان بارش‌ها در خراسان رضوی و شهرستان‌های استان کاهش پیدا کرده است.

وقتی سال آبی با کمبود روبرو شده باشد قاعدتا اولین اثرش را بر کشاورزی و حوزه روستایی می‌گذارد و این مهم را این روزها در روستاهای شهرستان گناباد شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئله‌ای که گلایه‌های شدیدی را از سوی روستائیان سبب شده و لازم است در آستانه فصل تابستان بخشی از این دغدغه‌ها برطرف شود.

محمد صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد در حاشیه بازدید از تعدادی از روستاهای این شهرستان اظهار داشت: در حوزه روستایی گناباد، مسئله خشکسالی شدید دامن گیر روستائیان ما شده و دامداران درگیری شدیدی با آن دارند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته این مسئله را در مجلس یادآوری کردیم؛ روز یکشنبه هم تذکری در زمینه وضعیت گاوداران گناباد و خراسان رضوی به وزیر جهاد کشاورزی دادم.

صفایی بیان کرد: مسئله اصلی در این حوزه، مشکل اشتغال روستائی است که باید اقداماتی را انجام بدهیم؛ علاوه بر این تعدادی از روستاها مشکل راه و گازکشی دارند.

هجوم بی‌رویه موش‌ها به اراضی کشاورزی "گناباد" و "کاخک" خراسان رضوی/ نبود مارها و عقاب‌ها دردسرساز شددردسرهای کنتورهای هوشمند برای کشاورزان گنابادی/دریافت هزینه هنگفت تعویض کنتور از کشاورز؟گاوداران گنابادی همچنان درگیر تأمین نهاده‌های مورد نیاز هستند

صفایی عنوان داشت: برای هر دو شهرستان گناباد و بجستان پیگیر تامین آب شرب هستیم و قولی از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای تخصیص اعتبار گرفته‌ایم که بخشی را در شهرستان‌های گناباد و بجستان در حوزه شهری و روستایی هزینه کنند.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی در حوزه بهداشت و درمان از معاون وزیر بهداشت داشته‌ایم که پیگیر مسائل درمانی شهرستان بجستان هستیم و موضوعاتی اجتماعی، بخشنامه‌ای، سرمایه‌گذاری و اشتغال را نیز پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/282/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست