Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت به موضوع کلاهبرداری کارت به کارت اشاره و اظهار داشت:در چند سال اخیر جرمی در سطح کشور به صورت حرفه ای و شبکه ای تحت عنوان کلاهبرداری تلفنی یا همان کارت ‌به کارت رواج پیدا کرده است‌.‌

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران با استفاده از گوشی تلفن همراه اقدام به برقراری تماس با شهروندان کرده و به بهانه‌های مختلف مثل برنده شدن سفر زیارتی در قرعه‌کشی همراه اول، برنامه رادیویی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. افراد را مجاب به حضور در پای خودپرداز کرده و با القاء اعداد و ارقام، اقدام به انتقال وجوه آنها به حساب های در اختیار خود می کنند.

وی گفت:حتی با مواردی مواجه بودیم که با در اختیار گرفتن رمز دوم حساب وجوه شکات را از حسابشان برداشت کردند.

سردار لطفی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از وقوع این جرم اقدامات متعددی انجام شد افزود: از جمله تعدادی از بانک ها اقدام به درج مطالبی در صفحه مانیتور دستگاه خودپرداز کردند، همچنین‌ ‌اطلاع‌رسانی‌در جراید و رسانه های گروهی منجر به کاهش وقوع این جرم شد اما علیرغم اطلاع رسانی انجام شده متاسفانه هنوز آمار وقوع بسیار زیاد بوده و تعداد زیادی از هموطنان گرفتار حیله کلاهبرداران می شوند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد:با تحلیل علت وقوع جرم و مصاحبه با مالباختگان متوجه شدیم که این افراد به علت عدم اطلاع دقیق، قربانی شیادان شده اند. 

 وی خاطرنشان کرد: مهمترین نکته کلیدی‌ که‌ همه افراد باید بدانند این است که جهت دریافت جایزه نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست!

۴۷۲۳۱

کد خبر 1502339

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کلاهبرداری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فتا رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد