Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:08:39 GMT

مهم ترین اصل در وضعیت قرمز کرونایی خودمراقبتی است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۳۰۰

مهم ترین اصل در وضعیت قرمز کرونایی خودمراقبتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا قدیر در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با تبریک روز جهانی بهداشت به مدافعان عرصه سلامت بویژه گمنامان این عرصه به چرخش انواع ویروس جهش یافته در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: ویروس ووهان چین شیب پلکانی را در کشور به دنبال داشت، اما ویروس های جهش یافته و وضعیت فعلی بیانگر شیب آسانسوری در روند صعودی کرونا در کشور و استان قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۴۵ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که تخت های آی سی یو استان در حال پُر شدن است اضافه کرد: اگر در چند ماه گذشته، کمتر از ده درصد نمونه گیری های کرونایی در استان مثبت می شد، اکنون این عدد به حدود ۵۰ درصد رسیده، ضمن آن که میزان جانباختگان کرونایی در استان در روزهای متمادی صفر نفر بود، اما این عدد در حال حاضر به طور متوسط دو نفر در هر روز است.

قدیر ادامه داد: متأسفانه گزارش ها حکایت از درگیر شدن روستاهای کشور و از جمله استان قم به ویروس جهش یافته دارد، بویژه آن که ابتلا در روستاها بیشتر به صورت خانوادگی است.

وی سد و خاکریز نخست مبارزه را کرونا را استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری عنوان کرد و یادآور شد: در وضعیت قرمز کرونایی مانند قم، این خاکریز عملا شکسته شده است و باید سد و خاکریز دوم یعنی رهگیری افراد با علائم مشکوک را در درمانگاه ها و مراکز بهداشت منتخب دنبال کرد و این روند را تقویت بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم سد و خاکریز سوم در برابر کرونا را بیمارستان ها خواند و گفت: استفاده از تخت های بیمارستانی و بستری شدن در بیمارستان ها باید در حد لزوم انجام شود.

وی مهم ترین اصل را در شرایط قرمز کرونایی و از جمله در استان قم، خودمراقبتی دانست و از همه هم استانی ها خواست تا این اصل مهم را در رفتارهای روزمره به طور جدی مدّ نظر قرار دهند.

قدیر در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با رعایت محدودیت ها و همراهی مردم و مسؤولان، این موج بیماری نیز پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم وضعیت قرمز کرونا مبارزه با کرونا شیوه نامه های بهداشتی خودمراقبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی