Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@16:55:07 GMT

پیش‌بینی دانشمندان از آینده کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۳۹۲

پیش‌بینی دانشمندان از آینده کرونا

همزیستی با کرونا را باید آموخت، ویروس کرونا از بین رفتنی نیست و فعلا در کنار ماست، باید بیاموزیم چگونه با کرونا زندگی کنیم. ناطقان:  از روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ که سروکله ویروس مزاحمی به نام کرونا به جوامع انسانی باز شد، تا امروز که حدود ۱۴ ماه از حضورش می گذرد، بیش از ۱۳۳ میلیون نفر مبتلا به این بیماری آزاردهنده شدند و ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۴۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده اند و حالا سویه‌های جدید و جهش یافته ویروس اولیه حتی قوی‌تر، کشنده‌تر و با سرعت بیشتری در حال گسترش در سطح جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

پزشکان و مقامات بهداشت عمومی بارها هشدار داده اند که حتی با انتشار گسترده واکسن‌ها هم، کووید ممکن است،  بومی شود. اکنون که تمام متخصصان معتقدند این ویروس همچنان با بشر باقی خواهد ماند و در حالی که روند واکسیناسیون در دنیا، هنوز به حد ایده آل ایمن سازی جمعی نرسیده است، انتظار می‌رود، زندگی با این ویروس را یاد بگیریم و خودمان را تا حد امکان در برابر آن مقاوم سازیم.
کرونا رفتنی نیست
دیوید هیمن- استاد اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن معتقد است؛ ویروس کرونا از بین نمی‌رود و بشر باید همزیستی با این ویروس را یاد بگیرد.
 
او با بیان اینکه زندگی با این ویروس به این معنی نیست که نمی توانیم آن را کنترل کنیم، به سل و اچ آی وی و همچنین چهار کرونا ویروس بومی که به عنوان عامل سرماخوردگی شناخته شده‌اند، اشاره کرده و گفته است «اکنون ما یاد گرفته ایم که با همه این عفونت ها زندگی کنیم، برای برخی واکسن ساخته ایم و برای برخی دیگر درمان داریم، آزمایش های تشخیصی داریم که می تواند به ما کمک کند تا زندگی بهتری با این عفونت ها داشته باشیم. اینها راه هایی است که همزیستی با عوامل بیماری زا را برای بشر ممکن کرده است.»


نشریه تایم نیز در گزارشی نوشته «ممکن است هرگز نتوانیم کووید ۱۹ را حذف کنیم، اما می توانیم یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم.»   در این گزارش آمده که برخی کشورها بخش قابل توجهی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند و درنظر دارند با واکسیناسیون سراسری سدی برای گسترش این بیماری باشند، برخی دیگر از کشورها نیز اعمال محدودیت‌های تردد و قرنطینه‌های سفت و سخت را راهکار مقابله با این ویروس می دانند و با استفاده از ترکیبی از قرنطینه داخلی و کنترل مرزها توانسته اند تا حد قابل توجهی کووید ۱۹ را از بین ببرند.  استرالیا و چندین کشور آسیایی از این روش‌ها برای کاهش چشمگیر شیوع ویروس استفاده کرده اند.   نیچر نیز در مقاله ای در خصوص پیش بینی دانشمندان برای سال های آینده به نقل از جوزف وو - مدلساز بیماری در دانشگاه هنگ کنگ نوشته است «آینده به این بستگی دارد که تعاملات اجتماعی از سر گرفته شود و چه نوع پیشگیری برای مقابله داشته باشیم.» منبع: عصر ایران برچسب ها: کرونا ، ناطقان ، دانشمندان ، زندگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا ناطقان دانشمندان زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران در تهران از چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت) و افزایش دما تا پنج روز آینده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و از روز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) افزایش سرعت وزش باد و در ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری (۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت) افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است. طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900588

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است