Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و اجرای آن از ۵ اسفند ماه ۱۳۹۹، گفت: بخش مهمی از این قانون در خصوص غنی سازی ۲۰ درصد به میزان سالانه ۱۲۰ کیلو گرم بود که بلافاصله اقدامات لازم صورت گرفت و روند غنی سازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا امروز ۵۵ کیلو گرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید شده است و تقریبا ما نصف راه را رفته ایم و با این روند ما می‌توانیم زودتر از ۸ ماه به هدف مد نظر برسیم.

کمالوندی ادامه داد: نرخ تولید اورانیوم ۲۰ درصد ما الان بسیار بالاتر از قبل از برجام است و بر اساس آمار و ارقام ۳۰ درصد بیشتر از قبل از برجام ظرفیت تولید ۲۰ درصد داریم. در حال حاضر ما حدود ۱۶ هزار و پانصد سو ظرفیت غنی سازی داریم که این عدد قبل از برجام ۱۲ هزار و پانصد سو بود.

سخنگوی سازمان انرزی اتمی با اشاره به تولید سانتریفیوژ‌های جدید در سال‌های گذشته، گفت: ممکن است امروز تعداد سانتریفیوژ‌های ما کم شده باشد، اما به دلیل استفاده از نسل جدید سانتریفیوز‌ها مثل IR۶ که ۸ برابر سانتریفیوژ‌های نسل اول ظرفیت دارند، نرخ تولید اورانیوم ما افزایش یافته است.

کمالوندی ادامه داد: در حال حاضر ما هزار ماشین IR۲M داریم که مستقر شده‌اند و یا یک آبشار IR۴ راه اندازی شده و آبشار دوم این سانتریفیوژ هم راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس، یک آبشار IR۶ انجام شده و آبشار‌های بعدی هم در راه است و با این روند که پیش گرفته شده است سرعت غنی سازی ما نسبت به قبل افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سخنگوی سازمان انرزی اتمی ادامه داد: اگر ما در یک زمانی ۹ تن مواد خود را به خارج فرستادیم الان ۵ تن مواد داریم و می‌توانیم بگوییم به سرعت هر آنچه مورد نظر بوده برای احیای آنچه که به خاطر برجام کنار گذاشتیم، داریم به دست می‌آوریم و به سرعت در موقعیتی قرار میگیریم که بهتر از قبل برجام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم ها انرژی اتمی اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • تاریخ‌سازی خشن‌ترین دختر ایران در آستانه المپیک
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت