Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@04:07:59 GMT

کووید-۱۹ خطر افسردگی و زوال عقل را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۶۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان انگلیسی در بررسی های اخیر خود دریافتند افرادی که در شش ماه گذشته به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند بیشتر در معرض افسردگی، زوال عقل، روان پریشی و سکته مغزی قرار داشتند.

همچنین یک سوم از افرادی با سابقه ابتلا به این بیماری، دچار مشکلات روانی یا عصبی شده یا علائم بیماری در آنان عود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ روانه بیمارستان یا بخش مراقبت ویژه شده اند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

پزشکان تاکید کردند: ارتباط بین خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و بروز علائم افسردگی و زوال عقلی می تواند ناشی از تاثیر استرس و تاثیر غیرمستقیم این بیماری بر مغز باشد.

متخصصان انگلیسی به بررسی سوابق پزشکی الکترونیکی بیش از ۵۰۰ هزار بیمار در ایالات متحده پرداخته و احتمال ابتلای آنان به یکی از ۱۴ بیماری عصبی و روانی را مورد مطالعه قرار دادند.

خونریزی مغزی، سکته مغزی، پارکینسون، سندروم گیلن باره، زوال عقل، روان پریشی، اختلال روانی، اختلال اضطراب از جمله این اختلالات عصبی بودند.

آنها توضیح دادند که اضطراب و اختلالات خلقی شایعترین عارضه تشخیص داده شده در بین مبتلایان به کووید-۱۹ است و احتمالا به دلیل استرس ناشی از تجربه بیماری بسیار شدید یا بستری شدن در بیمارستان رخ می دهد.

همچنین بیماریهایی همچون سکته مغزی و زوال عقل بیشتر ناشی از تاثیرات بیولوژیکی ویروس یا به طور کلی واکنش بدن به بیماری است.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، همچنین به گفته محققان، بیماری کووید-۱۹ با احتمال خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و سندروم گیلن باره ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: افسردگی کرونا زوال عقل بیماری کووید ۱۹ زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضا شیخی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

رضا شیخی فیلمبردار، رضا شیخی، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان» و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تن‌هایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.
‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند