Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@22:08:18 GMT

ورود به FATF تبعات سنگینی خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۷۰۸

ورود به FATF تبعات سنگینی خواهد داشت

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورود به FATF تبعات سنگینی خواهد داشت، گفت: عدم پذیرش لوایح کم‌هزینه‌ترین راه ماست.

حشمتی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: اساس تشکیل FATF، مابحث مربوط به نظام مالی و بانکی کشور‌ها است و ورود به این چرخه برای ایران به عنوان کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌ها قراردارد، تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حشمتی مطرح کرد: وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز صراحتا بیان کرده است که: «FATF مانع دور زدن تحریم‌ها می‌شود.» توصیه‌های ۴۰ گانه FATF در جهت نقطه‌زنی و کارآمد کردن تحریم‌ها علیه ایران عمل می‌کند.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با در نظر گرفتن منافع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با الحاق به دو کنوانسیون سی اف تی و پالرمو مخالفت کنند و از تکرار مسیر شکست خورده اعتماد بی قید و شرط به غربی‌ها برای حل مشکلات کشور اجتناب بورزید.

وی افزود: پیوستن به FATF فشاری را کم نمی‌کند. نپیوستن به آن هم موجب فشار به ایران نخواهد شد. در اساسنامه FATF آمده که اعضا می‌توانند به حق شرط یک کشور اعتراض کنند که در این صورت حق شرط به از بین رفتن تحریم‌ها این کنواسیون بین دولی نه بین المللی بین آن کشور و کشور‌های معترض، بی‌اثر می‌شود.

دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پیشنهاد دولت مبنی بر حق شرط هیچ فایده‌ای برای ایران ندارد. چون حق شرط توسط خود معاهده محدود شده و استفاده از این حق در ماده‌های دیگر فاقد وجاهت حقوقی است. همچنین قرار دادن حق شرط و محدود کردن دامنه تروریسم با موضوع و هدف این معاهده در تعارض است.

وی گفت: تجربه ماجرای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نشان داد که این لوایح به نیت تحت سلطه، کنترل و تحت فشار قرار دادن کشور‌های جهان سومی تشکیل شده است نه کشور‌های ابر قدرت. پیوستن به این کنوانسوین‌ها فقط شرایط را برای ما سخت‌تر می‌کند. مجمع باید با قاطعیت لوایح باقی مانده را رد کند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: هزینه‌های حقوقی، سیاسی و اقتصادی باقی ماندن در این معاهدات بسیار بیشتر از خروج از آن‌ها است. اما کم هزینه‌ترین اقدام، عدم ورود به این معاهدات است. باید با رد این لوایح مانع خودتحریمی و سوء استفاده منافقان شویم.

حشمتی اظهار داشت: FATF جدای از آمریکا نیست؛ هر کشوری که بر سر منافع ملی خود با آمریکا مشکل دارد مانند ایران و کره شمالی در لیست سیاه FATF قرار می‌گیرد؛ اما از سوی دیگر می‌بینیم که رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک رژیم تروریستی و عربستان به عنوان حامی تروریسم جزو کشور‌های با وضعیت سفید FATF به شمار می‌روند. آمریکا برای دقت عمل و تاثیرگذاری بیشتر تحریم‌ها نیاز اساسی به اجرای لوایح اف‌ای‌تی‌اف دارد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری در خاتمه بیان کرد: با توجه به اینکه جلسه امروز مجمع تشخیص نظام لغو شد جنبش دانشجویی از این قضیه کوتاه نمی‌آید و تمام تلاش خودش را برای عدم پذیرش لوایح FATF می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت بسیج دانشجویی تبیین مواضع بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری کشور ها حق شرط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، زهره الهیان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابیها نام نهاد. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متأسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیاهای متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ گفت: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ گفت: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند.

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است

وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ گفت: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیروهای مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

تلاش دشمن برای از بین بردن غرور و هویت ملی

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ گفت: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشأت می‌گیرد؟

فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ گفت: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بخش پایانی بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان این مسئله را بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود؛ ترویج حجاب هم جز با ملایمت و ایجاد گفتمان مؤثر ممکن نیست.

کد خبر 6089936 علی قدمی

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم