Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:56:35 GMT

رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۸۷۲۵

رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو

خبرگزاری آریا - روز پنجشنبه 19 فروردین ماه 1400 از نخستین نمونه قطار ملی مترو رونمایی خواهد شد. این مراسم با حضور جمعی از مقامات شهری و دستور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در محل شرکت واگن سازی تهران صورت می پذیرد.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، قطار ملی مترو یک طرح ارزشمند ملی به شمار می آید که طی 18 ماه به ثمر نشست تا سهم 25 الی 30 درصدی شرکت های داخلی از دانش طراحی، تولید و تامین قطعات قطارهای مترو به 85 درصد افزایش یابد و گامی بلند در زمینه شکست انحصار تولید قطار از سوی شرکت های خارجی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این امر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری شرکت های مختلف داخلی از جمله 18 شرکت دانش بنیان و 4 مجموعه صنعتی به نام های شرکت واگن سازی تهران، جهاد دانشگاهی، مپنا و ایریکو، براساس تجربیات 20 سال گذشته در استفاده از 3 نسل واگن ها صورت پذیرفته است.
در واقع رونمایی از نخستین نمونه قطار ملی مترو که اخیرا" تست گرم خود را نیز با موفقیت پشت سرگذاشته است به معنای تولد نسل چهارم قطارهای شبکه مترو تلقی می شود.
در مرحله بعد و به دنبال تامین منابع مالی لازم، تولید قطار ملی مترو که نمادی از خودباوری و خلاقیت نیروهای متخصص داخلی است، در دستور کار قرار خواهد گرفت.
طراحی و ساخت سیستم رانش، تهویه مطبوع، بدنه قطار، بوژی، ترمز، راهروی بین واگنی، ‌درب ها، دکوراسیون داخلی و هوشمند سازی سیستم اطلاع رسانی داخل واگن ها از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط شرکت های داخلی برای تولید قطار ملی مترو بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قطار ملی مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

دیگر خبرها

  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت» رونمایی شد
  • نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت رونمایی شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری