Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

متخصصان در یک بررسی دریافتند: نزدیک به یک سوم از کودکان و نوجوانانی که به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ موسوم به MIS-C مبتلا می شوند به نارسایی قلبی یا علائمی مشابه با آن دچار می شوند.

MIS-C یا سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان، عارضه نادری ناشی از کروناویروس است که موجب بروز علائم مشابه با نارسایی قلبی در ۳۱ درصد بیماران و افت فشار خون در ۵۱ درصد افراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این تقریبا از هر چهار کودک بیمار، یک نفر انباشت مایعات اضافی اطراف قلب را تجربه می کند و در ۱۷ درصد علائم میوکاردیت یا التهاب عضله قلب مشاهده می شود.

کمتر از ۶۰ درصد کودکانی که در نتیجه بیماری کووید-۱۹ به این سندروم مبتلا می شوند به دریافت مراقبت های درمانی در بخش مراقبت های ویژه نیاز پیدا می کنند و کمتر از دو درصد آنان نیز بر اثر این عارضه فوت می کنند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: تاثیر طولانی مدت این عوارض به طور کامل مشخص نیست اما انجام تحقیقات بیشتر به منظور فهم بهتر عوارض طولانی مدت سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان ضروری است.

محققان همچنین تاکید کردند: با انجام تحقیقات می توان علاوه بر شناسایی عوارض بلند مدت بیماری به اطلاعاتی در مورد مدت زمان مورد نیاز برای مراقبت از بیمار پس از ترخیص از بیمارستان دست پیدا کرد.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، کودکان و نوجوانان ۱۸ سال و سنین پایینتر نسبت به بزرگسالان کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مشکل قلبی کرونا کرونا انگلیسی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است