Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@20:28:51 GMT

کرایه تاکسی‌ های اینترنتی گران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۴۷۴

کرایه تاکسی‌ های اینترنتی گران می‌شود

باشگاه خبرنگاران: رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی اظهار کرد: در اپلیکیشن‌ تاکسی‌های اینترنتی به تازگی گزینه‌ای گذاشته شده که مسافران با استفاده از آن می‌توانند به رانندگان اعلام کند که در انجام  سفر تعجیل عجله دارند. در این صورت درصدی به مبلغ تعیین شده برای سفر اضافه می‌شود.

افزایش ۱۰ درصدی کرایه تاکسی اینترنتی در صورت تعجیل مسافران

او افزود: نرخ هزینه سفر با استفاده از این گزینه معمولا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و این امر طبق تصمیم مسافر است و تاکسی اینترنتی هیچ دستی در آن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول، اتحادیه کسب و کار‌های مجازی به عنوان متولی کسب و کار‌های اینترنتی با وجود اینکه انتقاداتی از سوی برخی مردم برای گزینه عجله دارم وجود داشت، هیچ مخالفتی با این طرح ندارد.

الفت نسب ادامه داد: شرط اتحادیه برای این اقدام تاکسی‌های اینترنتی این است که گزینه "عجله دارم" و افزایش نرخ هزینه سفر حتما به درخواست مسافر انجام گیرد و تاکسی اینترنتی به صورت پیش فرض این اقدام را انجام ندهد.

نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در سال ۱۴۰۰

او تصریح کرد: مکانیزم هزینه سفر تاکسی اینترنتی همچنان مانند قبل است، همچنین از شورا‌های شهر خواستیم تا قیمت تاکسی‌های بی سیم را به تاکسی‌های اینترنتی اعلام کنند تا در کنار هزینه سفر آن‌ها درج شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی در پایان مطرح کرد: با افزایش نرخ و هزینه سفر تاکسیرانی‌ها تا چند هفته آینده هزینه سفر تاکسی‌های اینترنتی نیز افزایش خواهد یافت.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: کرایه تاکسی تاکسی های اینترنتی تاکسی های اینترنتی تاکسی اینترنتی کسب و کار هزینه سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس یک مطالعه جهانی، نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری ۶۳ هزار نفر از ۵۳ کشور جهان، از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (۵۷ درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

تنها ۳۱ درصد از شهروندان مجارستان کشور خود را یک دموکراسی به حساب می‌آورند. این کشور در سال‌های اخیر بر سر نقض حاکمیت قانون در مواردی چون تصویب قوانینی خفقان رسانه‌های مستقل و مداخله سیاسی در امور قضایی درگیری‌های بسیاری با بروکسل داشته است.

نارضایتی میان یونانی‌ها نیز درحال افزایش است و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها بر این باورند که کشورشان دموکراتیک است.

یونان که خود زادگاه دموکراسی است در سال‌های اخیر به دلیل مقابله با مهاجرانی که از مسیر دریای مدیترانه به این کشور می‌آیند، روند فرسایشی کاهش آزادی رسانه‌ها و بازخواست رونامه‌نگاران و مخالفان دولت، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش‌تر در سال جاری با تصویب قطعنامه‌ای تداوم پسرفت حاکمیت قانون در یونان را محکوم و خواستار بازنگری در کمک‌های اتحادیه اروپا به این کشور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت
  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • در این هتل‌ها اقامت نکنید!
  • آموزش: چند نکته برای افزایش سرعت اینترنت
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد