Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با بیان اینکه وضعیت قرمز استان به علت خریدهای اسفندماه است و نتیحه‌ دورهمی‌ها در هفته آینده مشخص می‌شود، گفت: در اواخر فروردین‌ماه پیک موارد فوتی را داریم.

محمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان به جزء شهرستان اسدآباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و وضعیت اسدآباد نیز نارنجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پ

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن هستند، تصریح کرد: در حال حاضر مسئله کمبود اکسیژن و تخت بیمارستانی نداریم اما نگران روند بیماری هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خاطرنشان کرد: روند ابتلا به کروناویروس، افزایشی است و پیک موارد فوتی را در اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه خواهیم داشت.

طاهری در رابطه با علت روند افزایشی بیماری، توضیح داد: علت این پیک، خریدهای اسفندماه است و نتایج دورهمی و مهمانی‌ها هفته‌ آینده مشخص می‌شود.

وی مطرح کرد: در ارتباط با تبلیغات و اطلاع رسانی برای آگاه‌سازی مردم دست به کار شدیم و امروز ستاد مدیریت بحران در استان تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم و از امروز عمل‌های غیرضروری در بیمارستان‌ها انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تست سریع کروناویروس در مراکز ۱۶ ساعته استان به صورت رایگان انجام می‌شود.

طاهری در پایان خطاب به مردم تأکید کرد: عدم حضور در دورهمی‌ها مهمترین راه کنترل این بیماری است، با افرادی که از سفر بازگشتند تا پنج‌روز نباید هیچ ارتباطی داشت چراکه این افراد می‌توانند ناقلان بدون علامت ویروس باشند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشكي کووید 19 بيمارستان تخت بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند