Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اشاره به نقش فعالانه این شرکت و مدیران و کارمندانش برای توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، گفت: سال گذشته کارهای بزرگی مانند گسترش مراکز داده وDNS، توسعه مراکز داده(IXP) در نواحی چندگانه کشوری و پروژه های امنیت سایبری به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جدید باید برخی از برنامه ها را به جدیت دنبال کنیم، افزود: توسعه شبکه انتقال و IP کشور به عنوان زیرساخت شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است البته در حال حاضر در برخی از نواحی شبکه IP به 60 درصد ظرفیت خود رسیده است و برای توسعه آن باید اقدام و برنامه ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری برای تعامل با شرکت های بین المللی حایز اهمیت ویژه دانست و گفت: این منطقه از اجزای شبکه ملی اطلاعات است و مقدمات آزادسازی و فروش اینترنت شرکت زیر ساخت را هم فراهم می کند و باید تا اردیبهشت ماه تایید مرکز ملی فضای مجازی را برای ساخت آن بگیریم.

همچنین آذری جهرمی در این جلسه مجازی با امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و اعضای هیئت عامل این سازمان، صحبت‌هایش را از اقدامات خوبی که در سال گذشته در سازمان فناوری اطلاعات آغاز کرده، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سال گذشته در دستور کار قرار داشت شبکه ملی اطلاعات بود که انصافاً اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در حوزه امنیت سایبری، دولت الکترونیکی و حمایت از کسب‌وکار‌ها با استقرار کامل طرح نوآفرین هم شاهد اقدامات خوبی بودیم و انتظار می‌رود در شش ماه پایانی دولت پروژه‌های باقی‌مانده به سرانجام و نقطه مطلوبی برسند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای خدمت روز اول و آخر معنا ندارد تأکید کرد: تمام‌روز‌های باقی‌مانده تا پایان دولت برای ما باید روز ویژه‌ای باشند و همه ما باید این روز‌ها را به شکل مسابقه دو امدادی در نظر بگیریم و توجه داشته باشیم که قرار است چوبی را به دست دونده بعدی بسپاریم؛ بنابراین برای موفقیت کشور همه باید تلاش کنیم تا رکورد خوبی از خودمان به‌جا بگذاریم.

در انتهای این جلسه آذری جهرمی ضمن تأکید دوباره بر تعیین تکلیف پروژه‌های باقی‌مانده در حوزه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، امنیت سایبری و حمایت از کسب‌وکار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد که در زمان باقی‌مانده تبیین و مستندسازی دستاورد‌ها و نوع نگاه به توسعه هم باید به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

۱۰ میلیون سیمکارت دانش آموزی توسط اپراتور‌ها ارائه خواهد شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات دنیای ارتباطات شبکه ملی اطلاعات فناوری اطلاعات باقی مانده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است